Оцінка мотивації персоналу: дієві методики для практичного застосування

16.07.2019

Щороку компанії витрачають величезні ресурси на розробку систем мотивації працівників з метою підвищення рівня продуктивності в компанії. Нажаль, системи мотивації можуть давати чудові результати для одних колективів, та абсолютно бути неробочими у інших. Це відбувається тому, що підвищення рівня вмотивованості працівників залежить від того, чи у вірному ви напрямку рухаєтесь, адже для різних колективів (як живих організмів) мотиваторами можуть виступати зовсім протилежні речі. Для цього перш за все необхідна якісна оцінка мотивації персоналу. До вашої уваги кілька дієвих методів оцінювання.

Карта мотивації працівника

Ефективною є діагностика карти мотивації у порівнянні з відповідями працівника. Так HR розуміє, чи відповідає кандидат профілю посади у аспектах рівня само мотивації до роботи та корпоративної культури компанії. Особливо вагомим цей чинник є у підборі кадрів на керівні посади.

Метода передбачає завчасну розробку бажаної карти мотивації працівника на тій чи іншій посаді та подальше порівняння рівня відповідності їй кандидатів на цю посаду та працівників, що її обіймають. Детальні інструкції як саме скласти карту мотивації дає бізнес-підручник Світлани Іванової «Искусство подбора персонала или как оценить человека за час».

Тестування

Дієвий, але нажаль дратівливий спосіб організації оцінки рівня мотивації працівників компанії. Існує багато професійних тестів, які допомагають оцінити рівень та фокус мотивації працівника з високою достовірністю. Серед таких методик найчастіше менеджери з персоналу використовують наступні:

  • Оцінка рівня мотивації тестами Шейна;
  • Збірник тестів Соловйова;
  • Мотиваційний опитувальник від SHL;
  • Опитувальник для визначення джерел мотивації Джона Барбуто та Річарда Сколла, та інші.

Метода проективних запитань

Позитивним моментом методики є можливість отримати думки та враження кандидатів, котрі не будуть соціально очікуваними відповідями. Недоліком методу є великі витрати часу на обробку результатів дослідження, а також освіченості у сфері психології. У завдання потрібно включати не лише проекційні запитання, а також різні кейси та завдання.