Практично будь-який вид діяльності можна назвати вигідним, якщо грамотно скласти бізнес-план і чітко слідувати йому. Але малому бізнесу краще відповісти на питання «а чи вигідно продавати дитяче взуття?» перш, ніж освоювати бізнес-планування.
Якщо подивитися з точки зору обивателів — ціни на дитяче взуття поступово наздоганяють ціни на доросле взуття, а десь навіть перевершують їх, тому відповідь на питання про вигоду лежить на поверхні — «звичайно, цим вигідно займатися!»
З точки зору експертів — торгівля дитячими товарами є високорентабельним бізнесом, і при правильному веденні термін окупності становить 9-12 місяців. Дитяче взуття, як і інші товари для дітей, затребувана завжди — адже ніжка стає дедалі більше, і буває так, що за один сезон доводиться купувати кілька пар взуття.
Також, на користь однозначної вигоди говорить і той факт, що дитяче взуття неможливо купити про запас — адже ніколи не можна точно передбачити, як буде змінюватися розмір ноги.
Діти ростуть швидко, тому взувати їх потрібно постійно
Проте, дуже часто ми спостерігаємо, як магазини відкриваються і закриваються, не встигнувши відпрацювати навіть рік. Це відбувається з різних причин: неправильно вибрано місце продажу, асортимент не відповідає очікуванням покупців і т.д. Тому варто спочатку все продумати, а потім починати бізнес.
Які складнощі можуть виникнути?
1) різкі коливання курсу долара/євро -> це неминуче відіб’ється на закупівельних цінах;
2) заповнення складу неходовими розмірами -> істотне скорочення обігових коштів;
3) непередбачувані погодні умови — сніг у вересні і т.п. -> відмова від покупки моделей поточного сезону;
4) поява великих мережевих магазинів по сусідству;
5) затримка відвантажень з боку постачальників;
6) виявлення браку після регламентованого постачальником терміну повернення.
Складнощі, описані вище, можуть призвести до закриття магазину
Які дії можна зробити?
— в періоди нестабільності валют ретельніше контролювати процес поповнення складу — так можна знизити ризики закупити товар за дуже високу вартість;
— проводити акції і стимулюючі заходи для продажу залишків;оперативне реагувати на зміни погоди, відстежувати зміну сезону;
— підвищувати професіоналізм продавців, створювати комфортні умови для покупців;вибрати надійного постачальника;
— перевіряти всю партію взуття після приходу на предмет видимого виробничого браку.
Виходячи з вищесказаного, я працюю з компанією сайт — у цього постачальника немає затримок по відвантаженнях, зручні умови роботи з браком, швидка доставка, завжди все роблять вчасно. У представлена велика кількість моделей, вибір величезний.
Чи вигідно продавати дитячу взуття при відкритті магазину по франшизі — плюси / мінуси
При проведенні аналізу ринку, вивченні конкурентів і потенційних покупців, Ви напевно зіткнетеся з питанням, а який магазин відкривати — мультибрендовий або монобрендовий, по франшизі одного з виробників?
Плюси і мінуси магазину, відкритого під франшизою однієї марки взуття
На етапі бізнес-планування необхідно розглядати всі варіанти і враховувати плюси / мінуси обраного. У разі франчайзингу — вже є досвід і історія, залишилося тільки адаптувати їх до свого бізнесу і зробити висновки. Якщо єдиним мінусом буде обмеження по бренду — є франшизи торгових точок, що представляють відразу декілька виробників взуття.
Точка в ТЦ або магазин «біля дому»?
Багатьом добре відомі відмінності в цих двох варіантах, зупинимося на деталях:
— висока вартість оренди в ТЦ
Так, це один з найбільш потужних стоп-факторів для підприємців-початківців, адже в ТЦ досить складно оцінити обсяг продажів — і розрахувати окупність високу орендну плату. Дуже важливо тут і місце розташування самого ТЦ і Вашої точки продажів в ньому, а також наявності конкурентів. Однак, останнім часом, вартість оренди приміщення на першій лінії з хорошим трафіком в спальному районі мало не порівнянна з ціною оренди в ТЦ. Залишається лише питання в ємності ринку — наскільки багато потенційних клієнтів спального району входять в той самий трафік.
У торговому центрі висока вартість оренди
— вхідний потік ТЦ і клієнти магазину «біля дому»
Все більш популярним стає термін «прохідність», їм намагаються оцінювати обсяг трафіку в межах торговельних точок. Якщо розглядати цей термін в рамках ТЦ, то він буде кардинально відрізнятися в будні і вихідні дні, тоді як ставка оренди однакова протягом усього часу. Чи окупиться вона напливом клієнтів тільки у вихідні дні чи ні, і належить підрахувати. У той же час ми розуміємо, що збільшення клієнтів у вихідні в ТЦ прямо пропорційно їх зменшення в спальних районах міста. Магазинам «біля будинку» доводиться працювати в будні до 8-9 вечора, щоб бути доступним для клієнтів, які приїхали додому з центру після роботи.
Відвідуваність в ТЦ на вихідних вище, ніж в будні
— вплив погодних умов
В одній зі статей ми вже говорили про стихійне характер покупок дитячого взуття — наприклад, гумові чоботи в дощову пору, або валянки при різкому похолоданні. Однак, ці ж чинники впливають і в зворотний бік — в погану погоду клієнти прагнуть сховатися в ТЦ і з користю провести час, а кількість клієнтів роздрібної точки продажів «біля будинку» різко скорочується.
Через велику кількість орендарів в ТЦ, можливості для проведення маркетингових та рекламних акцій регламентуються адміністрацією ТЦ і не завжди працюють в повній мірі. У магазину в спальному районі, навпаки — безліч варіантів, з якими можна практично щодня експериментувати. А також використовувати нестандартні площі для реклами (банери на житлових будинках, розтяжки на дорогах, малюнки на асфальті і т.п.)