Нове керівництво «Укрзалізниці» поставило за мету не лише оновлення вагонів та локомотивів, а й збільшення пропускної спроможності залізничних шляхів. І в цьому напрямку вже були продемонстровані конкретні результати. Рухомий склад компанії використовується більш ефективно, зокрема й завдяки збільшенню дільничої швидкості.
На початку листопада 2020 року цей показник в середньому зріс на 2,6 км/год для вантажних потягів, — до 36 км/год. Зростання зафіксоване в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. В результаті щодобове навантаження на потяги зросло до 777 тис. тон. В листопаді 2019 року «Укрзалізниця» перевозила лише 743 тис. тон вантажів щодоби. Вдалося досягти й скорочення обороту вагонів – до 7,9 доби проти 10,3 доби в 2019 році.
Для збільшення пропускної спроможності критично важливим є стан залізничного полотна. Однак не лише це має значення. Необхідно правильно організувати рух потягів. Як відзначив Іраклі Езугбая, за можливості потрібно подовжувати тягові плечі локомотивів, — це дозволяє скоротити витрати на оновлення шляхів. На окремих перегонах, де планувалися дороговартісні ремонти, поки що можна залишити колію без змін, і при цьому значно покращити показники вантажоперевезень.
Очільник «Укрзалізниці» Володимир Жмак підкреслює, що збільшити кількість перевезених вантажів вдається також за рахунок вдосконалення графіку відправок, під’єднання до локомотиву більшої кількості вагонів.
Керівництво компанії націлене на подальше нарощування об’ємів вантажоперевезень. Зокрема, для цього оголошено про готовність всебічної співпраці з клієнтами в напрямку спільних обговорень шляхів покращення роботи «Укрзалізниці». Топ-менеджери компанії готові отримувати ідеї щодо вдосконалення тарифної політики та інших питань. При цьому зберігається пріоритет на ремонт рухомого складу. Передбачено виділення кількох мільярдів гривень на оновлення вагонів та локомотивів. Тож сподіваємося на нові гарніновини «Укрзалізниці», які є важливими як для громадян та бізнесу, так і для всієї держави.
В цілому ж у 2021 році заплановано близько 26 млрд. інвестицій у пасажирські та вантажні перевезення, а також інфраструктуру компанії. Основна частина цих коштів направляється на модернізацію та ремонти шляхів та рухомого складу. Будуть проводитися й закупівлі нових вагонів, локомотивів. Все це в перспективі дозволить збільшити обсяги як пасажирських, так і вантажних перевезень по Україні та закордон.