Як вивести бізнес на міжнародний рівень?

12.03.2021

З підписанням угоди про асоціацію України з Європейським Союзом, а пізніше й угоди про зону вільної торгівлі чимало українських бізнесменів звернули свої погляди за кордон. Воно й не дивно, адже європейські ринки на порядки більші за український та є прозорішими та передбачуваними. З іншого боку, попри усі міждержавні угоди вихід на міжнародний рівень — це непросте завдання і завжди є великим викликом для підприємства. Що ж потрібно врахувати і як правильно підготуватися до цього?

Рухаємося крок за кроком

Переважна більшість українських підприємств орієнтується перш за все на зростання вдома. Втім, за кордоном живуть значно більше потенційних клієнтів. Тож якщо ви власник успішного підприємства, але не замислюєтеся про освоєння нових ринків, то однозначно втрачаєте величезні можливості для росту. Ось найголовніші поради, які допоможуть сформувати вам своєрідну дорожню карту.

  • Дослідіть ринок

Перед тим, як розширюватися за кордон, обов’язково треба вивчити новий ринок. Найголовніше — чи є там зацікавлення у вашому продукті чи послузі. Наступне важливе питання — чи маєте там конкурентів у своїй ніші? Якщо так, то що нового можете запропонувати клієнтам ви?

  • Опановуйте мову

Цей пункт для когось прозвучить банально. Але насправді мовні бар’єри часто є головною перешкодою. Чимало українців нині можуть похвалитися знанням англійської, та в Європі це не найголовніша мова. Польська, чеська, німецька — спробуйте опанувати хоча б базові навички, і вони вам обов’язково згодяться.

Також подумайте про переклад свого контенту. Це нескладно, якщо знайти потрібну компанію. Наприклад, сервіс IsAccurate має перелік багатьох надійних фірм, які зроблять якісний переклад вашого сайту, брошур, комерційних пропозицій тощо. Якщо умовний поляк чи чех зможе ознайомитися з вашою продукцією своєю рідною мовою, шанси, що він її придбає, виростуть в рази.

  • Налагодьте бізнес-процеси

Щоб підприємство працювало ефективно, сьогодні не обійтися без технологічних рішень. Використовуйте їх, щоб спілкуватися і співпрацювати з партнерами. Ви зможете не лише тримати руку на пульсі, але й зекономите значні кошти на поїздках за кордон.

Сьогодні є чимало цифрових рішень для бізнесу, які допомагають налагодити відправку товарів, тримати в порядку документацію, і загалом слідкувати, щоб усі процеси виконувалися справно. Це стане в пригоді, коли вам треба буде інтегрувати в роботу підприємства нові завдання і документацію, що стосуватимуться закордонної активності.

  • Будуйте надійні стосунки

Не секрет, що друзі, знайомі, ділові контакти допомагають вирішувати чимало проблем і завдань. Нетворкінг сьогодні є ключовим аспектом бізнесу. Тому зберігайте і впорядковуйте свої контакти, розширюйте ділові знайомства, будьте надійним партнером. Це допоможе вам знайти кращих співробітників, кращих клієнтів, а ще ви отримаєте багато корисних порад. Без цього неможливо створити сильне представництво за кордоном.

  • Розробіть запасні варіанти

Поширена проблема, з якою стикаються міжнародні підприємці, є те, що вони не мають усіх необхідних їм ресурсів з самого початку розширення. Наприклад, ваш постачальник ненадійний, а у вас немає альтернативи, щоб запобігти затримкам у виробництві чи відправці товарів. Міжнародний бізнес вимагає планування всіх можливих непередбачених ситуацій та готових рішень до того, як з’явиться проблема.

  • Приготуйтеся до паперової роботи

Навіть бувши членом ЄС, кожна країна має свої власні законодавчі особливості. Тому вихід на міжнародний рівень, безсумнівно, вимагатиме значної кількості додаткової паперової роботи. Вам слід бути готовим обробляти ці документи та створити організаційну систему, яка дозволяє відстежувати всі контракти, форми та листування та отримувати до них доступ, коли вам це потрібно. Подумайте про те, щоб найняти юриста, який має досвід супроводу бізнесу в країні, де ви розширюєтеся, знає її податкове законодавство. Так ви уникнете потенційних юридичних проблем.

Великі виклики приносять великі можливості

Економіка України все тісніше переплітається з європейською, тому обмежуватися своїми кордонами — просто гріх. Звісно, освоєння закордонних ринків — це великий виклик і завдання не для слабких. Але з іншого боку розширення бізнесу за кордон може принести значне зростання та збільшення прибутку. Перш ніж приймати рішення вивчіть усі варіанти, оцініть свої ресурси, знайдіть людей та організації, яким ви довіряєте. Якщо ретельно підготуватися і робити все зважено, це може бути найкращим рішенням, яке ви коли-небудь приймали.