Від якісного матеріального забезпечення школи значною мірою залежить те, наскільки добре діти засвоять інформацію та які корисні навички отримають. Різноманітні наочні посібники, такі як стенди для початкової школи, мікроскопи, географічні карти тощо, дозволяють значно покращити результати навчання, а також полегшити роботу викладачів.
Ефективне засвоєння інформації
Більшу частину інформацію з навколишнього середовища ми сприймаємо через зір. Саме тому використання наочних посібників сприяє запам’ятовуванню уроків краще, ніж звичайна розповідь вчителів. Деякі з досліджень показали, що вже через кілька днів після заняття учні пам’ятають лише 10-20% інформації, отриманої в усній формі. Візуальні ж дані зберігаються вже на 60%. Тобто наочні посібники виявляються особливо корисними саме у довгостроковій перспективі.
Також дослідження показали, що уроки можуть бути більш ефективними при взаємодії учнів. Багато навчальних матеріалів розраховані саме на те, щоб ними користувалися кілька школярів одночасно. Це дає змогу і прискорити вивчення уроку, і водночас стимулювати розвиток соціальних навичок.
Підвищення інтересу
Просте диктування з записом у зошит викликає у школярів нудьгу. Через відсутність зацікавленості дітям важко зосередитися, що й призводить до поганого запам’ятовування. Якісні навчальні матеріали сприяють зростанню рівня інтересу. Учень стає більш уважним, і завдяки цьому інформація краще зберігається у його мозку.
Наприклад, під час виконання лабораторної роботи можна просто роздивлятися підручник з картинками та робити записи в зошит. Але це не надто цікаво. Натомість мікропрепарати для біології дають можливість провести маленький експеримент своїми руками. Школяр не читає, як потрібно робити, а сам робить це. Погодьтеся, що фраза на кшталт: «Я знаю, як їздити на лижах, бо багато читав про це» звучить трохи дивно. Те саме і з навчальним процесом.
Підготовка до реального життя
Якісні наочні посібники призначені не просто для засвоєння інформації. Вони також розраховані на поступову підготовку школярів до особливостей життя за межами школи. До прикладу, сьогодні одним з затверджених МОН України шкільних матеріалів є набір грошових знаків. Цей логіко-математичний складник дозволяє на практиці показати учням, як виглядають купюри, як уникнути підробок та рахувати гроші. І це лише один з прикладів справді корисних та необхідних посібників. Теорія повинна бути доповнена практикою, інакше з неї мало користі.