В Японії поширений тип ресторанів, які досить важко знайти в інших країнах. Тут вздовж ряду столів проходить справжній конвеєр (стрічка рухається по колу), на якому стоять численні тарілки зі стравами, а також напої та десерти. В Австралії такі заклади також працюють, і тут їх називають «суші-потягами». Однак вам зовсім не потрібно їхати на край світу, аби скуштувати традиційну японську кухню. Для цього достатньо оформити замовлення на сайті sushi-go та дочекатися кур’єра. Та все ж цікаво було б дізнатися, як працює заморський конвеєр.
Як це зроблено?
Перші конвеєрні ресторани були створені задля економії простору в тісних приміщеннях. Згодом це стало цікавим трендом. Вважається, що винахідником став Есіякі Сіраїсі, у якого виникли проблеми з підбором персоналу для свого маленького ресторану. Тоді він вирішив придумати щось таке, що б дозволило йому обслуговувати усіх відвідувачів самостійно. Ідея конвеєру прийшла до Сіраїсі після спостереження за обладнанням пивоварні Asahi. Есіякі також відкрив заклад, де усе обслуговування виконувалося роботами, однак ця ідея не мала успіху.
Майже 100% такого обладнання виготовляють у Японії, в префектурі Ісікава.
Стандартний конвеєр використовує пластикову стрічку з накладками у вигляді півмісяця, на яких стоять тарілки. Часто посуд має спеціальні мітки, які дозволяють точно контролювати час перебування їжі при кімнатній температурі. Сьогодні біля кожного столу є сенсорний монітор, на якому клієнт може вибрати страву та побачити, коли вона наближатиметься до нього.
Для приготування чаю на столах є крани з гарячою водою. Чашки та заварка складені в спеціальних ящичках. Тут же знаходяться вологі рушники та пластикові контейнери на випадок, якщо клієнти захочуть взяти їжу з собою.
Особливі замовлення
Якщо клієнт не знаходить бажаної страви в меню, він може зробити спеціальне замовлення. Іноді для цього над столами встановлюють гучномовці. Спеціальне замовлення також ставлять на конвеєр, але позначають так, щоб інші відвідувачі його не чіпали. При великих замовленнях суші може принести на стіл обслуга. Ще один варіант – замовлення через сенсорний монітор.