Програмний продукт Медок призначений не тільки для подачі звітностей в електронному вигляді до контролюючих органів, але й зручного обміну первинними документами з постачальниками або покупцями. Щоб це було можливим, необхідно попередньо завантажити сертифікати контрагента в систему Медок. У цій статті розповімо, як це правильно зробити.
Як отримати сертифікати контрагента
Сертифікати можна завантажити з сайту акредитованого центру сертифікації ключів. Дізнайтеся, клієнтом якого АЦСК є клієнт. Відвідайте ресурс і знайдіть сертифікати у відповідному розділі за допомогою функції пошуку. У пошуковому рядку введіть найменування або код ЄДРПОУ компанії, а потім завантажте знайдені сертифікати на свій комп’ютер. Зберегти їх можна у папці за замовчуванням (як правило, це «Завантаження»), або задайте шлях в інший каталог. Як варіант, попросіть контрагента надіслати вам сертифікати на електронну пошту або передати на зовнішньому носії. Тобто спосіб отримання може бути будь-яким — як вам зручно.
Як додати сертифікати контрагента в програму
Перед тим, як додати сертифікат, переконайтеся, що ваш контрагент присутній у системі Медок. Перейдіть до розділу з довідниками, відкрийте адресну книгу та виберіть «Контрагенти». Якщо компанія відсутня, додайте її, натиснувши кнопку «Файл», потім «Додати адресата». У вікні натисніть на кнопку «…». Виберіть з довідника потрібну організацію. Після цього з’явиться рядок запису контрагента. Клацніть по ньому та у вікні, що відкрилося, натисніть на кнопку «Вибрати сертифікати». Потім вкажіть шлях до каталогу, де вони розташовані.
На цьому все. Після завантаження сертифікати з’являться в системі Медок, і ви зможете відправляти й приймати накладні, рахунки-фактури та інші первинні документи.
Які помилки можуть виникнути при додаванні сертифікатів у програму Медок
В принципі, користувачі програми рідко стикаються з проблемами додавання сертифікатів — як власних, так і контрагентів. Це можливо, якщо, наприклад, були видалені або замінені символи в форматі файлу, через що система не може виявити або завантажити його. Але це поодинокі випадки.
Якщо у вас виникла схожа проблема, просто завантажте сертифікати на ПК знову і повторіть процедуру їх додавання в Медок. Зверніть увагу, що якщо встановлена стара версія програми, потрібно її поновити, завантаживши оновлення з сайту компанії Укрзвіт.
Ще одна проблема пов’язана безпосередньо з прийманням або відправленням документів. Сертифікати контрагента можуть бути анульовані або прострочені, у зв’язку з чим ви втрачаєте можливість обміну накладними. Проблема вирішиться відразу, як тільки компанія отримає нові ключі, а ви відновите сертифікат у системі.
Якщо залишилися питання або виникли проблеми з додаванням, зверніться до фахівців компанії Укрзвіт. Вони проконсультують дистанційно або приїдуть до вас, щоб розв’язати проблему на місці.