Тренди пошукової оптимізації: на що орієнтуватися в 2023 році

07.12.2022

Треба визнати, що зараз левова частка всіх інтернет-активностей відбувається навколо глобальних платформ і пошукових алгоритмів. І щоб зберегти конкурентоспроможність свого сайту, потрібно бути не просто в курсі останніх трендів і прогнозів пошукової оптимізації (SEO), а й брати на озброєння нові підходи. Особливо якщо це стосується seo для it компанії — одна із найбільш затребуваних послуг.

Створення високоякісного контенту, покращення параметрів EAT (експертність, авторитетність та довіра) вашого сайту, а також зосередження уваги на швидкому завантаженні завжди будуть найбільш критичними для появи на сторінках результатів пошукової видачі (SERP). Тим не менш поряд із ринковими змінами й оновленнями пошукових систем постійно з’являються і на надалі з’являтимуться нові тренди. Що ж приготував у цьому сенсі 2023 рік? І які рекомендації щодо SEO дає Google?

1. Основні веб-показники

Основні веб-показники (Core Web Vitals, CWV) — це набір метрик, які вимірюють продуктивність сайту. Ці показники включають в себе такі параметри, як час завантаження, інтерактивність і візуальну стабільність. Всі ці фактори можуть мати значний вплив на користувацький досвід сайту, і тому вони стають все більш важливими для Google, коли справа доходить до ранжирування.

Є кілька ключових причин, чому основні веб-показники настільки важливі для SEO. По-перше, вони забезпечують об’єктивну оцінку користувацького досвіду сайту. Це стає все більш значущим, оскільки Google прагне забезпечити найкращий можливий досвід для своїх користувачів. По-друге, CWV постійно розвиваються, а це означає, що вони можуть дати вам раннє попередження про потенційні проблеми з вашим сайтом, перш ніж вони стануть серйозною проблемою. Нарешті, CWV стають прямим фактором ранжирування для SEO, а це означає, що вони можуть безпосередньо впливати на видимість вашого сайту в пошукових системах.

2. Індексація насамперед для мобільних пристроїв

Індексація в першу чергу для мобільних пристроїв (mobile-first indexing) означає, що Google тепер переважно сканує мобільну версію сайтів для індексації та ранжування.

Хоча це існує вже кілька років, і дехто зараз може вважати це просто частиною життя, реальність така, що в 2023 році, якщо ви не приділятимете стільки ж або більше уваги мобільній версії свого сайту, то ваша стратегія SEO буде недостатньо ефективною, якщо не провальною.

Оскільки приблизно 60% пошукових запитів в Google припадає на мобільні пристрої, зараз як ніколи важливо мати сайт, оптимізований для перегляду зі смартфонів і планшетів. Ось кілька порад щодо поліпшення мобільної версії вашого сайту:

  • переконайтеся, що мобільна версія швидко завантажується;
  • забезпечте однаковість контенту на всіх версіях;
  • перевірте розміщення оголошень;
  • переконайтеся, що зображення та відео мають високу якість, правильно відформатовані та мають такі ж структуровані дані, заголовки, підписи та текст, як і в десктопній версії.

3. Слідкуйте за пошуковими намірами

Пошуковий намір (також відомий як «Намір користувача») є одним із найважливіших сигналів ранжування в Google. Це, за своєю суттю, основна мета, яку переслідує користувач при введенні пошукового запиту в пошукову систему. Найпоширеніші типи пошукових намірів включають інформаційні, комерційні, навігаційні та транзакційні.

Причина, по якій вам слід зосередитися на цьому, полягає в тому, що задоволення пошукового наміру — це, в кінцевому рахунку, мета №1 для самого Google. Отже, допомагаючи Google виявити ваші наміри, ви зможете піднятися в рейтингу за релевантними пошуковими запитами. А щоб систематизувати і сфокусувати ваші зусилля щодо таких намірів, варто замовити оптимізацію сайту у професійній студії.

4. Оптимізація для візуального пошуку

Візуальний пошук — це новий спосіб пошуку, який включає в себе зображення та відео. Він дає веб-ресурсам перевагу над іншими сайтами-конкурентами, полегшуючи людям пошук їхніх продуктів. Це може бути пов’язано з тим, що візуальні платформи, такі як TikTok, Instagram і Pinterest, стають все більш популярними.

Очікується, що візуальний пошук буде тісно інтегрований із картами і Google Earth, так що ви зможете знайти всі місця, які продають те, що ви шукаєте. В результаті це призведе до збільшення кількості конверсій у місцевому бізнесі. З цими змінами в SEO Google почав індексувати веб-камери в реальному часі, а також місця на карті. Тобто, коли люди шукають щось конкретне, вони можуть бачити відео в реальному часі на YouTube.

5. Оптимізація для голосового пошуку

Кількість людей, які використовують голосовий пошук, неухильно збільшується вже три роки поспіль — і очікується, що ця тенденція збережеться і в 2023-му.

Компанія Google визнала важливість цього зростання, оголосивши про запуск LaMDA і MUM — двох моделей штучного інтелекту, призначених для поліпшення розуміння розмовної мови і довгих запитів із природним звучанням.

Аби не відставати від феномена голосового пошуку, ваша стратегія контент-маркетингу має включати в себе фокус на оптимізацію для нього, націлюючи свій контент більш досконалим способом. Це включає в себе:

  • використання формулювань, більш поширених у природних мовах, (наприклад, включення питань у заголовки або зосередження уваги на довгих ключових словах);
  • надання коротких відповідей на питання, пов’язані з ключовими словами;
  • врахування мови, характерної для конкретної місцевості.