Показник кількості згенерованих лідів є одним з головних параметрів успішності інтернет-магазину. Щоб його збільшувати, необхідно ретельно аналізувати ефективність різних методів інтернет-маркетингу та вибирати найбільш оптимальні. Аліна Коворданій, інтернет-маркетолог із досвідом просування як власного інтернет-магазину vyshyvanka.in.ua, так і своїх клієнтів, визначила ключові аспекти кожного з каналів.
Контекстна реклама
Хороший спосіб отримати перші продажі буквально в перші години після запуску рекламної кампанії.
У чому суть: ви оплачуєте розміщення рекламних модулів та блоків, а Google показує їх цільовій аудиторії у своїх сервісах, на партнерських сайтах, в пошуку.
Як запустити: знайти спеціаліста з контекстної реклами або звернутися до агенції. За певних навичок запустити просту кампанію можна і самостійно.
Плюси:
- Швидко, ефективно.
- При правильному налаштуванні потрапляє виключно в ЦА.
- Усім підходить.
- Можна користуватися тоді, коли потрібно.
Мінуси:
- Дорого.
- Працює тільки тоді, коли ви оплачуєте.
- Якщо неправильно виконані налаштування, можна злити бюджет.
- Висока конкуренція.
SMM-просування
Групи та спільноти в соцмережах – маст хев для будь-якого інтернет-магазину. Тут можна запустити таргетовану рекламу, отримувати зворотний зв’язок від підписників та робити прямі продажі.
Як запустити: створити спільноти в популярних соцмережах, регулярно публікувати корисні (що продають, інформаційні, залучають, розважальні) пости та підтримувати живе спілкування.
Плюси:
- Приваблює трафік на інтернет-магазин.
- Можна займатися самостійно
- Можна продавати безпосередньо зі спільноти.
- Формує довіру до бренду та лояльність ЦА.
- Можна отримувати зворотний зв’язок, що підсвічує слабкі місця бізнесу.
Мінуси:
- Займатися потрібно системно та регулярно.
- Якщо звертатися до агенства – оплата не дешева.
- Можливий негатив у коментарях та обговореннях.
SEO-просування
SEO для інтернет-магазину — це комплекс заходів, що дозволяє зробити інтернет-магазин помітнішим у видачі пошукових систем. Чим вищі позиції, тим частіше переходять на сайт люди, які шукають товари, що продаються в інтернет-магазині.
Робота з оптимізації сайту включає внутрішню оптимізацію, зовнішню та аналітику. При використанні SEO після виходу в топ можна значно знизити витрати на просування, займаючись лише регулярним створенням якісного контенту.
Плюси:
- Довго працює: вигоду можна отримувати місяці та роки.
- Якщо сайт у топі, це розвиває ваш бренд та торгову марку.
- Оптимізований сайт швидше працює, зручніший і зрозуміліший.
Мінуси:
- Довготривалий процес.
- Не можна зробити самостійно – потрібно шукати фахівця.
- Потрібно стежити за змінами у роботі пошукових алгоритмів та підтримувати сайт на належному рівні.
Просування у блогерів та лідерів думок
Продаж через особистий бренд — стійкий тренд. Якщо зірка з’явилася у футболці умовного бренду Х, фоловери підуть купувати футболки цього бренду.
Як запустити: знайти блогера вашої вагової категорії — досить помітної в місті персони чи мікроблогера з кількома тисячами підписників. Далі — домовитися про формат реклами, частоту постів та фінансові деталі.
Плюси:
- Усім підходить.
- Ефективно.
- Швидкий ефект.
Мінуси:
- Проблеми з потраплянням до ЦА, особливо для нішевих магазинів.
- Блогерам довіряють дедалі менше, покупці відчувають, що їм дуже хочуть продати.
- Ви залежите від блогера. Впала його популярність — знизилися ваші продажі.
Контент-маркетинг
Якщо постійно пригощати аудиторію корисним контентом, згодом можна з нею потоваришувати, а потім продати їй продукт.
Як запустити: публікувати корисну інформацію в блозі інтернет-магазину, соцмережах, на сторонніх майданчиках, платформах для блогінгу і так далі. Згодом сформується лояльність до бренду, а про магазин дізнається велика кількість людей.
Також отримайте SEO-ефект: сайт вийде в топ за великою кількістю запитів, сформується семантичне ядро, піде трафік.
Плюси:
- Гарний контент працює не один рік. Вдала стаття приносить ліди довгий час.
- Хороший контент віруситься, зростають охоплення.
- Контент-маркетинг працює по всіх напрямках та впливає на позиції у видачі, поведінкові фактори, трафік, продажі.
Мінуси:
- Нема швидких результатів.
- Не працює разово: контент-маркетингом потрібно займатися регулярно.
- Не такий цільовий трафік, як із контекстної реклами.
Просування на маркетплейсах
Це гіганти, що давно зробили все за вас і застосували всі попередні способи просування і ще тричі стільки ж. Як результат – на їхні сайти йде хороший цільовий трафік, мільйони постійних покупців та десятки мільйонів замовлень. Вам залишилося тільки розмістити там свій товар і радіти з продажів.
Як запустити: зареєструватися на одному або кількох маркетплейсах, створити картки товарів, вибрати формат доставки. Далі або робити поставки на склад маркетплейсу, або займатися цим самостійно.
Плюси:
- Не потрібний свій сайт, менше робіт із залучення клієнтів. Маркетплейс робить все за вас.
- Гарний цільовий трафік, багато лояльних покупців.
Мінуси:
- Висока конкуренція.
- Потрібно підлаштовуватися до вимог кожного майданчика.
- У маркетплейсу є комісія.
- Не розвивається бренд інтернет-магазину. Покупець замовляє на Маркетплейсі, а не в умовному магазині “Х”.
Актуальним завжди є комплексне просування, коли інтернет-магазин використовує максимальну кількість способів.
Використовуйте правильно переваги кожного каналу!