Як працює IT під час війни

21.03.2023

Ні для кого не секрет, що з початку повномасштабного російського вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року більшість українського бізнесу скоротила свою активність. Деякі підприємства перестали існувати, деякі поставили свою діяльність на паузу. Причин безліч, і кожен житель України розуміє, чому так сталося.

Наприклад, ще на початку весни 2022 року була невизначеність: що ж буде далі — попит впав на все, не лише на IT-послуги, на розробку сайтів, SEO-просування, перезапуск сайтів.

Проте вже на початку літа, коли ситуація стабілізувалася і бізнес почав оговтуватися — економіка запрацювала, запрацювали й веб-студії. Ті, які пережили відносно складні часи та залишилися на ринку. Особливо це стосується невеликих студій, які працюють на внутрішньому ринку.

GetBrand Studio змогла пережити перший нестабільний період і знову почала працювати на повну силу вже з початку травня-червня 2022 року. У цей час ми втратили близько половини клієнтів, нам довелося працювати з меншими обсягами замовлень, скоротити кількість послуг, що надаються. Особливо не користувалося попитом SEO-просування сайтів. Адже багато бізнесів все ще не були впевнені у прийдешньому дні і не хотіли вкладати кошти в цей тривалий процес.

Але українці були б не українцями, якби не дивилися з оптимізмом у майбутнє. Уже з осені збільшується кількість запитів саме на SEO-просування та розробку. Також зростають запити на технічні доопрацювання сайтів. Якраз із SEO-просування сайтів і почали найбільше працювати зі старими (тими, хто давно цікавився, але не наважувався) клієнтами, і з новими — тими, хто прийшов за рекомендаціями або знайшов послуги на нашому сайті.

Загалом, ринок відновлюється і, на наш погляд, стало менше конкурентів з-поміж невеликих студій. Це суб’єктивна думка — багато студій закрилися. Закрилися, тому що не витримали першого періоду без клієнтів, багато розробників пішли на війну, і це також відобразилося на роботі компаній.

Зрештою, GetBrand Studio не тільки залишилася на ринку, а й вийшла на новий. Нам вдалося знайти клієнтів за кордоном і почати приводити гроші з Європи до України, і таким чином ми робимо свій внесок у розвиток економіки. Ми взяли в роботу нові проєкти, врахували специфіку іноземного ринку і технологій, з якими там працюють. Довелося освоювати їх, а також враховувати культуру спілкування з людьми з іншою культурою та мовою.

Одночасно ми починаємо співпрацювати з новими клієнтами всередині країни, нарощуємо портфоліо та кейси. Донатимо на ЗСУ або волонтерів від прибутку й особистих доходів. Та й взагалі, допомагаємо бізнесу рости та допомагати своїй країні. 🙂