Серед автолюбителів виникає чимало суперечок щодо вибору дисків. У цьому питанні безліч нюансів, починаючи підбором коліс під модель автомобіля. Проте найважливішим залишається клас і спосіб виробництва.
Різниця між штампованими та легкосплавними дисками
Загалом диски діляться на ці два різновиди, хоча до категорії легкосплавних входять литі та ковані. Обидва підвиди легкосплавних мають подібні характеристики, вони міцні та представлені в різноманітних дизайнах, водночас штамповані диски дуже схожі між собою й не надто привабливі, але мають ряд беззаперечних переваг:
- Низька вартість. Це найдешевша категорія завдяки простій технології виготовлення та економії матеріалів. У разі повного виходу з ладу їх легко замінити на новий комплект без значних збитків для бюджету.
- Виготовлені зі сталі. Сталь захищена від корозії, додатково її покривають захисним шаром лаку або фарби. Вона не потребує особливого догляду, подряпини можна просто сточити та пофарбувати заново.
- Піддаються ремонту. На бездоріжжі колеса часто деформуються через зіткнення з бордюрами або потрапляння в ями. Для легкосплавних моделей це може бути непоправною шкодою, адже вони потріскаються. Штамповані можна здати в автосервіс, де їм повернуть форму на спеціальному станку.
- Збереження зовнішнього вигляду. Дизайну цих дисків практично неможливо нашкодити. Деформацію легко виправляють на СТО, а подряпини майже непомітні або піддаються простому маскуванню. Навіть іржа, яка часто з’являється на відкритих поверхнях, знімається підручними інструментами.
Штамповані диски, звісно, не безсмертні. У певний момент, після 2–3 правок, їхній ресурс вичерпується. З кожною деформацією та ремонтом слабне зв’язок між молекулами металу, тому можуть з’являтися мікротріщини й розколи. Виправити можуть також не кожну проблему, сильні згини відновленню не підлягають.
Для великих авто преміум- чи бізнес-класу рекомендують вибирати литі або ковані моделі, оскільки вони значно легші. Масивну машину не варто додатково навантажувати, а сталь буде як мінімум на третину важча. Та й примітивним дизайном можна зіпсувати загальний імідж.
Коли варто вибирати штамповані диски
На практиці вони стануть у пригоді автовласникам, які понад усе цінують економію. Умови експлуатації не завжди однакові: взимку в Україні часто снігова каша з дощем, коли погана видимість і немає можливості вибирати дорогу.
Для поїздок ґрунтовими дорогами, в ожеледицю та по великих ямах краще вибирати штамповані моделі, які недорого коштують та легко піддаються ремонту. Вони будуть більш економними, адже на таких дорогах часто деформуються. Легкосплавні менш стійкі до пошкоджень, тому вони більше підходять для якісного дорожнього покриття.
Також колеса зі сталі стануть чудовим доповненням до автомобілів економкласу. Немає сенсу прикрашати їх титановими чи магнієвими дисками з розкішним дизайном. Зате «штамповку» можна пофарбувати або закрити стильними пластиковими ковпаками.