Купуючи косметичні засоби, варто звернути увагу на маркування товару, яке несе важливу інформацію про бренд, склад, термін придатності, правила зберігання, герметичність пакування, спосіб використання продукту. Якість друку на етикетці та докладні відомості про косметичну продукцію роблять її привабливою для покупців, допомагають визначитися з вибором покупки. Маркування косметики, що відповідає вимогам вітчизняного законодавства, свідчить про якість та безпеку товару, є інструментом його успішного просування на ринку. Споживацький попит буде більшим у тієї продукції, за якою надано всю інформацію, нанесену на пакування за допомогою маркувальних принтерів.
Головні вимоги щодо маркування косметичної продукції
Відповідно до вимог закону України «Про захист прав споживачів», маркування косметичних засобів є обов’язковим і повинно мати такі відомості:
- назва продукту на пакуванні, що відповідає вказаній у рекламі;
- склад, який містить усі інгредієнти, що використовуються, в порядку зменшення їх кількості;
- назва країни-виробника;
- вага чи об’єм у метричних одиницях (грамах чи мілілітрах);
- термін придатності;
- умови зберігання;
- докладна інструкція із застосування;
- назва, юридична адреса, контактні дані виробника чи дистриб’ютора;
- повідомлення про безпеку;
- сертифікація та логотипи;
- символи чи позначки безпеки;
- штриховий код.
Дотримання цих вимог у разі належного оформлення пакувальної тари підвищує довіру покупців до пропонованого товару та його виробника у будь-якій країні.
Маркування косметики: знаки і символи
Інформація про безпеку товару демонструється виробником за допомогою спеціальних символів і знаків відповідно на тарі чи пакуванні. Під час маркування косметичної продукції використовуються такі важливі позначення:
- СЄ, що свідчить про безпеку для людини та середовища, відповідність продукції стандартам Європейського Союзу;
- «термін придатності після відкриття» у вигляді відкритої банки з цифрами або пісочного годинника. Наприклад, 12М означає, що продукт призначений для використання протягом 12 місяців після відкриття упаковки;
- «трикутник із вогнем» – наявність легкозаймистих інгредієнтів;
- Е – чиста вага продукту без пакування;
- «трикутник, зображений трьома стрілками» з цифрою всередині – тип пластикової сировини, з якої виготовлено пакування, що легко переробляється;
- друкований символ у вигляді листка свідчить про можливість повторної переробки обгортки;
- SPF – захист від сонячних променів.
Ці та інші символи, знаки використовуються для маркування косметичних засобів залежно від їх призначення та характеристик.
Типи принтерів для маркування косметичної продукції
На практиці у виробничих умовах нині потрібні маркувальні пристрої, які друкують на косметичному пакуванні, що складається зі скла або гнучкого матеріалу (фольги, плівки, етикетки), а також із пластику. Обладнання для маркування косметичної продукції включає наступні типи принтерів:
- краплеструменевий, який друкує дрібні символи і чіткі коди на високій швидкості, відрізняється простотою управління, нескладним інтерфейсом, забезпечує оброблення великих партій продукції;
- термотрансферний, що застосовується для нанесення зображень і кодів на гнучке пакування та плівкову стрічку. Характеризується високою роздільною здатністю та продуктивністю;
- термоструменевий – високошвидкісний пристрій із відмінною якістю друку та простотою у керуванні;
- лазерний, відрізняється високою точністю кодування та наносить зображення, текст, штрихкод на різні матеріали, включаючи пластик і скло.
Маркувальне обладнання слід підбирати з урахуванням виду товарів, що реалізуються, виробничих обсягів продукції, яка випускається, умов експлуатації. Різні типи принтерів відрізняються функціоналом і ціною. Перед наклеюванням етикеток на пакування косметичних засобів можна за допомогою принтерів налагодити їхнє друкування, причому використання новітніх технологій маркування дозволить значно економити витрати риббону. Застосування сучасних маркувальних пристроїв знаменитого бренду Domino підніме виробництво косметичної продукції та реалізацію товарів на новий рівень. Сайт компанії «Домінанта» https://domino-kiev.com.ua/ та його фахівці допоможуть у цій справі.