Молодь, що готується до вступу в коледжі та університети та зацікавлена в майбутній роботі в сфері маркетингу та PR, часто не дуже чітко може розуміти різницю між цими напрямами та професіями в них.
В цій статті ми зробимо огляд того, що саме робить спеціаліст по звʼязкам з громадськістю, PR-менеджер, та що потрібно зробити для того, щоб ним стати. Чи підходить вам професія PR-менеджера та які ще професії вам можуть підійти, допоможуть зрозуміти курси профорієнтації, до яких входить психологічний тест на професію, знайомство з професійними сферами та консультації з психологом-профорієнтологом.
Менеджер зі зв’язків з громадськістю (PR) — це професіонал, який допомагає організаціям або приватним особам керувати своїм публічним іміджем і будувати стосунки з важливими для них людьми, наприклад, потенційними клієнтами, користувачами бренду, глядачами блогу або виборцями.
PR-фахівці відіграють важливу роль, допомагаючи організаціям ефективно спілкуватися з громадськістю та просувати свій бренд.
Основні завдання PR-менеджерів можуть включати:
Розробка та реалізація PR-стратегій
PR-менеджери розробляють і впроваджують комплексні PR-стратегії, які відповідають загальним цілям і завданням організації. Для розробки ефективних стратегій вони враховують такі фактори, як цільова аудиторія організації, хто є її конкурентами та як розвивається зараз дана сфера.
Керування зв’язками зі ЗМІ
PR-менеджери будують і підтримують відносини з блогерами, журналістами та іншими медіа-професіоналами. Вони відстежують тренди та настрої, створюють інфо-приводи, розповідають історії ЗМІ, відповідають на запити ЗМІ та організовують інтерв’ю представників організації чи зацікавлених сторін для найбільшого поширення необхідної конструктивної, часто саме позитивної, інформації про організацію.
Написання прес-релізів та інших медіа-матеріалів
PR-менеджери відповідають за написання прес-релізів, статей та інших матеріалів, які передають ЗМІ інформацію, яка заслуговує на висвітлення новин. Вони повинні вміти писати чітко та по суті, але емоційно, щоб привертати увагу.
Керування обліковими записами в соціальних мережах
PR-менеджери часто керують обліковими записами своїх організацій у соціальних мережах. Вони розробляють стратегії соціальних мереж, створюють цікавий контент і взаємодіють із підписниками.
Керування кризовими комунікаціями
PR-менеджери готові працювати з кризовими комунікаціями у випадку негативного інциденту зв’язків з громадськістю. Вони розробляють плани комунікації в кризових ситуаціях, відповідають на запити ЗМІ та працюють над мінімізацією шкоди репутації організації.
На додаток до цих задач PR-менеджери також можуть виконувати такі обов’язки:
- Розробка та управління планами внутрішніх комунікацій
- Організація заходів та конференцій
- Проведення маркетингових досліджень
- Вимірювання та оцінка PR-кампаній
- Розробка соціальних ініціатив
PR-менеджери відіграють важливу роль в успіху організації, тому що допомагають організаціям ставати відомими широкій громадськості, створювати міцну репутацію, вирішувати проблеми з публічним іміджем.
Щоб стати PR-менеджером, потрібно поєднати освіту, досвід і навички. Ось загальні кроки, щоб стати PR-менеджером:
- Отримайте ступінь бакалавра зі зв’язків з громадськістю, комунікацій або міжнародних комунікацій, журналістики або суміжної галузі. Хоча не існує універсального освітнього шляху, щоб стати PR-менеджером, диплом у відповідній галузі надасть вам фундаментальні знання та навички, необхідні для досягнення успіху в цій галузі.
- Отримайте відповідний досвід через стажування або посади початкового рівня. Стажування та посади початкового рівня у зв’язках з громадськістю, комунікаціях або маркетингу нададуть вам практичний досвід і допоможуть розвинути свої навички. Ці посади також можуть допомогти вам створити мережу контактів у галузі.
- Розвивайте свої навички письма, спілкування та міжособистісного спілкування. PR-менеджери повинні вміти писати ярко, але дуже структуровано і конкретно, ефективно спілкуватися з різними аудиторіями та будувати міцні стосунки з ключовими зацікавленими сторонами.
- Будьте в курсі останніх трендів і технологій PR. PR-індустрія постійно розвивається, тому важливо бути в курсі останніх тенденцій і технологій. Це можна зробити, читаючи галузеві публікації, відвідуючи конференції та відвідуючи онлайн-курси.
- Спілкуйтеся з іншими PR-професіоналами. Вміти будувати мережу знайомств є критично необхідним як для ефективності в самій професії так і для просування по службі в PR. Відвідуйте галузеві заходи, приєднуйтеся до онлайн-форумів і спілкуйтеся з іншими PR-професіоналами на LinkedIn.
Ось кілька додаткових порад для початківців PR-менеджерів.
- Почніть рано. Чим раніше ви почнете здобувати досвід PR, тим краще. Стажування та посади початкового рівня можуть дати вам фору у кар’єрі.
- Будьте проактивними. Не чекайте, поки до вас прийдуть можливості. Проявіть ініціативу, щоб зв’язатися з потенційними роботодавцями та наставниками.
- Будьте креативними. PR – це сфера творчості, тому обов’язково демонструйте свою креативність у своїй роботі.
- Будьте наполегливими. PR-індустрія може бути конкурентоспроможною, тому не здавайтеся, якщо ви не знайдете роботу своєї мрії відразу. Продовжуйте подавати заявки на роботу та спілкуватися з людьми в галузі.
- Будьте готові багато працювати. PR-індустрія може бути вимогливою, і PR-менеджери часто працюють багато годин, щоб дотриматися термінів і впоратися з кризами.
- Будьте захоплені зв’язками з громадськістю. Зв’язки з громадськістю є складною, але корисною сферою. Якщо ви захоплюєтеся спілкуванням, оповіданням і побудовою стосунків, то кар’єра в PR може підійти вам.
Завдяки наполегливій праці та відданості ви можете досягти своєї мети – стати PR-менеджером.