Знання того, як експериментувати та впроваджувати інновації у свої маркетингові кампанії в умовах, коли маркетингові бюджети скорочуються, вимагає серйозного творчого підходу. За умови ефективного використання розширити клієнтську базу й утримати важливих існуючих клієнтів може допомогти так званий маркетинг зростання. Його результативність на собі відчула вже більшість галузей, серед яких і медична сфера. Зокрема, ефективні інструменти маркетингу в медицині дозволяють вийти цьому бізнесу на достойний рівень залучення клієнтів.
Давайте трохи більш детально розглянемо, що собою являє маркетинг зростання, та кілька його ключових стратегій та інструментів.
Що таке маркетинг зростання
Зрештою, кожна маркетингова стратегія покликана сприяти зростанню бізнесу, тому легко припустити, що весь маркетинг — це і є «маркетинг зростання».
Однак маркетинг зростання — це насправді дуже специфічна галузь рекламного світу. Він передбачає вихід за рамки простого залучення клієнтів на вершину воронки генерування обізнаності, прокладаючи шлях до сталого розвитку.
За допомогою маркетингу зростання компанії зосереджуються на використанні даних та інсайтів для покращення бізнес-результатів протягом усієї подорожі клієнта. Основна ідея полягає в тому, що, експериментуючи з різними тактиками, відстежуючи результати та маючи цілісний погляд на клієнтський досвід, компанії можуть досягти та утримати стабільне зростання.
Найбільш ефективні інструменти і стратегії
1. Контент-маркетинг
Нині близько 70% маркетологів використовують контент для налагодження зв’язку зі своєю авдиторією на постійній основі. Різниця між стандартною контент-маркетинговою кампанією і кампанією, спрямованою на зростання, полягає в комплексному підході.
Замість того, щоб просто шукати способи привернути увагу до вашого бренду, ви думаєте про те, як ви можете створити цінність для ваших клієнтів протягом усього шляху клієнта, до, під час і після покупки. Студія інтернет-маркетингу EDGELAB пояснює: це означає, що потрібно скласти карту подорожі клієнта від початку до кінця і створити контент, який буде цікавим на кожному етапі воронки.
2. Інфлюенсер-маркетинг
Інфлюенсери мають велику кількість підписників. І вони можуть допомогти швидко просунути ваш бренд у мейнстрім. Деякі з найбільших компаній використовували інфлюенсер-маркетинг для розвитку та масштабування свого бізнесу.
Іноді вам потрібно укласти угоду з інфлюенсерами. В інших випадках ви можете просто розіслати їм свою продукцію і сподіватися, що вони розкажуть про неї на своїх каналах у соціальних мережах. Ви навіть можете обрати мікроінфлюенсерів, які мають меншу, але все ж таки зацікавлену авдиторію.
3. Інноваційне SEO
Пошукова оптимізація, або SEO, — це потужна стратегія зростання, що допомагає клієнтам знаходити ваші товари та послуги на ранніх стадіях воронки продажу. Хороше SEO постійно допомагає вам підтримувати зв’язок з авдиторією протягом тривалого часу. Що вище ваш сайт у видачі, то більший авторитет ви здобудете в очах споживачів, підвищуючи їхню лояльність та утримання.
Однак інвестиції в SEO в нову епоху маркетингу вимагають від компаній дещо іншого підходу. Вже недостатньо просто підібрати правильні ключові слова та регулярно публікувати чи оновлювати контент. Компаніям потрібно заглибитися у свої SEO-стратегії, зосередившись на користувацькому досвіді та цінності.
4. Розбудова спільнот
В останні роки спільноти стали невід’ємною частиною цифрового ландшафту. Розвиток соцмереж у поєднанні зі зростаючим інтересом до мереж спільнот на кшталт Reddit, підштовхує компанії інвестувати більше коштів у способи залучення та постійного зв’язку з клієнтами.
Створення спільноти для ваших клієнтів — це фантастичний спосіб переконатися, що вони відчувають себе більш зацікавленими у вашому бренді. Це формує емоційні зв’язки, які призводять до кращого утримання споживачів, довшого життєвого циклу і навіть до створення амбасадорів та адвокатів бренду.
5. Гіпер-персоналізація
Згідно останніх опитувань, близько 99% маркетологів стверджують, що персоналізація допомагає їм будувати міцніші стосунки з клієнтами. Оскільки найкраща маркетингова стратегія зростання завжди буде зосереджена як на залученні, так і на утриманні клієнтів, це робить персоналізацію ключовим інструментом для будь-якого бізнесу.
Завдяки різноманітним інструментам збору даних і новим рішенням зі штучним інтелектом, здатним адаптувати пропозиції та рекомендації до потреб споживачів, впроваджувати персоналізацію у свою маркетингову стратегію стає як ніколи просто.
6. Багатоканальний маркетинг
Один із найкращих способів вдосконалити маркетингову стратегію зростання — вийти за рамки базового маркетинг-міксу. Прискорення цифрової трансформації останніми роками призвело до того, що клієнти знаходять безліч нових способів контакту з улюбленими брендами та покращення свого купівельного шляху. Вони очікують від компаній багатоканального підходу до взаємодії.
Завдяки багатоканальному маркетингу ви можете зв’язатися з клієнтами по всіх каналах, якими вони регулярно користуються, а саме через:
- SMS-повідомлення;
- соціальні мережі;
- push-сповіщення;
- повідомлення в додатках;
- електронні листи тощо.
Це гарантує, що ви зможете контактувати зі своєю авдиторією незалежно від того, де вона перебуває, і підтримувати стосунки з нею протягом тривалого часу.
Ключем до успіху багатоканального маркетингу є розуміння того, де ваші клієнти насправді взаємодіють із вашою галуззю та вашим бізнесом. Відображення клієнтського шляху за допомогою аналізу даних та інсайтів дозволить вам визначити точки дотику для зростання.
7. Підривний маркетинг
Іноді, щоб досягти швидкого зростання, потрібно знайти способи мислити нестандартно і встановити зв’язок із клієнтами на іншому рівні. Підривний маркетинг полягає в тому, щоб перевернути сценарій традиційних маркетингових методів, використовуючи експериментальний досвід і нові технології.
Хоча початкові результати підривних маркетингових кампаній можуть бути нетривалими, вони є чудовим способом продемонструвати лідерство та створити ажіотаж навколо вашого бренду. Це також може бути потужним способом виокремити себе з-поміж конкурентів.
Звичайно ж, переліченими вище стратегіями маркетинг зростання не обмежується, адже це сфера, де ніколи не припиняється пошук і імплементація нових інструментів, можливостей та ідей. Більше інсайтів на цю тему ви можете почерпнути на сайті Digital-агентства EDGELAB.