Підвищення ефективності доставки вантажів є ключовим аспектом операційної ефективності, оскільки це допомагає вашому бізнесу щодня виконувати більше запитів клієнтів. Це, в свою чергу, призводить до клієнтської лояльності. Якщо все зробити правильно, ви побачите зниження витрат на доставку, а також — стабільне зростання чистого доходу.
Як каже стара приказка, ви не можете керувати тим, чого не вимірюєте. Тож визначте показники ефективності, які є найбільш важливими для вашого підприємства, наприклад при вантажних перевезеннях між Україною та Італією https://anvi-trans.com/uk/perevozki_italy_ukraina.html. Потім — відстежуйте їх щомісяця, щотижня або навіть щодня. Так ви дізнаєтесь, коли ви стаєте кращими, а коли вам потрібно спробувати щось інше, щоб підвищити результативність.
Вашій увазі деякі з найпоширеніших метрик ефективності доставки, які можна якісно відстежувати.
1. Загальна кількість доставок
Скільки доставок ви робите на день, тиждень або місяць? Це базова метрика, на якій ґрунтується все інше.
2. Вчасність доставки
Вчасна доставка робить клієнтів щасливими. З іншого боку, несвоєчасна — призводить до скарг, незручностей і, можливо, додаткових витрат для вас. Вони також є попереджувальним знаком, що ваш бізнес-процес є неефективним — тому це дуже важливий показник для відстеження.
3. Середній час на доставку
Скільки часу ваші водії витрачають на кожну поїздку — від початку кожного етапу маршруту і закінчуючи наступною висадкою? Це число складається з часу в дорозі плюс часу на кожній зупинці. Скорочення часу на одне доставляння, наприклад, за рахунок більш ефективного планування маршруту, є очевидним способом зменшити неефективність.
4. Середня кількість доставок на годину
Альтернативою попередньої метрики є середня кількість доставок на годину (яку також ще називають щільністю маршруту), яку легше розрахувати. Це ключовий фактор, що визначає загальну вартість доставляння: якщо ви робите лише одну або дві доставки на годину, поки ваші водії в дорозі, це буде дорого коштувати. Кілька корисних показників щільності маршруту, які варто знати:
- менше трьох доставок на годину — це низька ефективність;
- від трьох до шести доставок на годину — середня;
- сім і більше доставок на годину — відмінний показник.
Великі логістичні компанії можуть досягати 10-20 доставок на годину, але це можливо лише тому, що вони мають справу з дуже великими обсягами.
Очевидно, що багато що залежить від вашої зони доставляння: ви можете здійснювати набагато більше доставок на годину в густонаселеному місті, ніж у сільській місцевості, де між доставками можуть бути значні кілометри відстані. Але оптимізація маршруту може покращити щільність вашого маршруту, де б ви не перебували.
5. Середній час на зупинці
Скільки часу потрібно вашим водіям, аби припаркуватися, розвантажитися, забрати замовлення, отримати підтвердження та повернутися до свого автомобіля, готового до наступного етапу? Якщо ви відстежуєте цей показник, ви можете визначити шляхи скорочення часу і, таким чином, отримати більше зупинок на маршруті.
6. Середня вартість однієї доставки
Це загальна кількість ваших доставок, поділена на загальну їхню вартість. Щоб зробити цей показник якомога точнішим, враховуйте заробітну плату водіїв, паливо, технічне обслуговування транспортних засобів, страхування, бек-офіс та інші витрати. Наприклад, коли ви здійснюєте регулярні перевезення між Україною та Іспанією https://anvi-trans.com/uk/perevozki_spain_ukraina.html, то зниження собівартості однієї доставки є ознакою того, що ваша система стає більш ефективною.
7. Ефективність роботи водіїв
Чи обирають ваші водії найефективніші маршрути, чи ефективно використовують час зупинок і чи дотримуються графіку? Використання програмного забезпечення для управління доставкою для відстеження ефективності роботи водіїв може допомогти вам визначити можливості для навчання та вдосконалення.