Незалежний консультант – це все той же фахівець із просування сайтів, але з більш розширеним кругозором і аналітичним складом розуму. Якщо йдеться про консультанта в агентстві, то слід зазначити, що цю посаду обіймають люди з хорошими комунікаційними навичками, оскільки найчастіше їм доводиться доступною мовою пояснювати технічні поняття, пов’язані з просуванням сайту клієнта.
Робота SEO-консультанта в жодному разі не обмежується контактом із клієнтом. Це все той самий «сеошник», який проводить аналіз веб-ресурсу, структурує отримані дані і на їхній основі розробляє ефективну стратегію з успішного просування у пошукової видачі Google.
Виходить, що це високопрофесійний SEO-спеціаліст, який виступає сполучною експертною ланкою у зв’язці «замовник-виконавець». Цю статтю для нашого сайту підготував Володимир Федоричак – спеціаліст з пошукового маркетингу, який пропонує експертні консультації з SEO для B2B бізнесу, технологічних компаній та стартапів.
У яких випадках варто замовляти SEO-консультації?
В цілому, консультація може проводитися з різних причин. Найбільш частими запитами є наступні.
Низький трафік – одна з найпоширеніших причин замовлення seo-консультації. Наявність сайту не приносить прибуток або він не відповідає його потенціалу. Якщо причина досить явна, то швидкий аудит вкаже на неї, після чого буде ухвалено рішення: проводити роботи з її усунення чи ні.
Друга причина: трафік є – продажів немає. В одному з прикладів вище ми говорили про значущість правильного визначення цільової аудиторії та юзабіліті. Це дві досить популярні проблеми, з якими можуть зіткнутися власники сайтів. Короткочасна наявність відвідувачів не робить з них клієнтів, тому важливо, щоб користувач був задоволений. Якщо цього не буде, пошукова система просто буде знижувати сайт у видачі.
Профілактичні роботи. Пошукові системи не повідомляють про майбутні зміни в алгоритмах ранжирування, вони не повідомляють про великі апдейти — вони просто, без зайвого розголосу, впроваджують нові правила гри, які можуть просто-напросто поховати все просування, знизивши позиції всього за кілька днів. Тому проводити консультації щодо поточного стану краще частіше, ніж рідше, адже іноді може бути зовсім пізно.
Розробка нового проєкту. Останнім часом набирає популярності дуже позитивна тенденція: звернення до SEO-консультанта передує зверненню до розробника веб-проекту. Тобто, перед тим як почати обговорення сайту з веб-дизайнером і веб-розробниками, опрацьовується його структура, контент, навігація. Навіщо так роблять?
Якщо проект важливий для бізнесу, то вже на «нульовому» етапі, тобто на етапі розробки, варто розглянути питання, які стануть ключовими в період просування. Адже набагато простіше зробити добре одразу, ніж пізніше займатися редизайном або якимись глобальними технічними змінами.