Одним із головних маркетингових інструментів у будь-якому бізнесі залишається гнучка система знижок, але не всі пропозиції є дійсно вигідними, а часто попит взагалі може створюватися штучно. Щоб оцінити, наскільки знижка виправдана, слід звертати увагу на кілька важливих моментів та бути уважним до потенційних підводних каменів.
Критичний підхід та порівняння цін
Зазвичай зниження ціни на той чи інший товар обовʼязково привертає увагу більшої кількості потенційних покупців, але власне знижка не завжди гарантує вигідну покупку. Найчастіше зниження ціни відбувається у рамках чергової акції, яка завжди має свої умови та обмеження. Такий підхід практикується в індустрії азартних розваг для створення вигідних умов новим гравцям, проте кожна бонусна програма відрізняється у деталях, тож порівняння акцій на Bonus-paradise у пошуках більш вигідних завжди лежить в основі.
Це ж стосується і періодичних знижок на інші товари, адже часто вона здається вигідною лише через завищену початкову ціну. Таку хитру стратегію деякі магазини особливо полюбляють застосовувати перед розпродажем — це дійсно допомагає стимулювати продаж товарів, але при цьому втрати магазину є мінімальними.
В цьому питанні допоможуть спеціальні додатки або сайти, які відстежують динаміку цін на той чи інший товар, що допомагає оцінити реальну вигоду знижки тут і зараз. До того час будь-яка знижка є тимчасовою, що стимулює імпульсні покупки, коли рішення щодо придбання приймається миттєво — у таких випадках критичність оцінки нової ціни стає надважливою.
Баланс між ціною і якістю
Акція або знижка на товар — це не лише щедрість магазину та бажання залучити якомога більше покупців, а ще й іноді і сигнал про якість товару. Найпростішим прикладом тут буде всім знайоме зниження ціни у супермаркетах на товари, у яких спливає термін придатності.
Також магазини іноді знижують ціни на застарілі моделі або товари, що мають дефекти, тому перед покупкою слід переконатися у належній якості товару, і знижка не є компенсацією за його недоліки. Окрім цього акційні товари маю низку власних особливостей:
- Можуть мати спеціальні умови повернення або не повертатись взагалі;
- Несумісні з іншими акціями та знижками;
- Бути постійно зі знижкою.
В останньому випадку це фактично може означати, що перед покупцем звичайна ціна без будь-якої зміни, а знижка використана лише для привернення уваги. Зрештою, іноді 30% знижки може бути менш вигідною, ніж знижка 10% на інший товар, якщо початкові ціни суттєво різняться.