|
Чи викликають у вас відчуття тривоги щодо сьогоднішнього бізнес-ландшафту ваші нещодавні розмови з іншими керівниками в поєднанні з останніми звітами про економічний вплив? Ви, безумовно, не самотні у своєму відчутті тривоги, що приходить із цілком реальною глобальною волатильністю, яку ми переживаємо. Однак у керівників компаній є можливість переосмислити те, як вони позиціонують свій бізнес, використовуючи нестабільність із користю для створення довготривалої конкурентної переваги. Потрібна сміливість, щоб «грати в нападі» і генерувати зростання, коли інші б’ють на сполох. Проте, навіть під час спаду існує унікальна динаміка, яка дозволяє лідерам перепозиціонувати свій бізнес, щоб випередити інших.
Крейг Вайлі (Craig Wiley), коуч для найбільш пристрасних та трансформаційних бізнес-лідерів і CEO компанії Transcend, пропонує чотири наступальні стратегії, які ви можете використовувати для максимального прискорення, в той час як інші скорочують витрати, забезпечуючи при цьому фіскальну відповідальність.
1. Стратегічно виділяйте капітал для залучення нових талантів
В останні роки лідери стикаються з постійними проблемами у залученні та утриманні талановитих кадрів. Криза, природно, змінює цю динаміку, надаючи можливість переманювати експертів у конкурентів. Запитайте себе, чи маєте ви стратегію підбору персоналу — і відповідний капітал — для того, аби ця невизначеність у сфері зайнятості працювала на вашу користь?
Коли ви адаптуєте витрати на таланти до ринкових умов, переорієнтуйте кадрові плани на майбутні стратегічні можливості та перепишіть посадові інструкції, щоб це відобразити. Це відкриває можливості для залучення досвідчених талантів, які обирають кризу як точку перелому у власній кар’єрі. Зрештою, ті, хто орієнтований на зростання, будуть шукати прогресивні компанії, а не ті, які схильні уникати ризиків. Зараз саме час звернутися до потенційних кандидатів, котрі можуть бути зацікавлені в тому, щоб почати все з чистого аркуша з компанією, яка готова грати на випередження.
Більше того, якщо у вас немає директора з людських ресурсів (CPO) у штаті — це саме той момент, який підкреслює, чому він вам потрібен. Кожен генеральний директор повинен мати виконавчого партнера, одержимого можливостями талантів підприємства для забезпечення майбутнього бізнесу. Вони гарантуватимуть, що ваші коригування витрат забезпечать здатність набирати обертів після того, як небо очиститься. Крім того, надання пріоритету найму операційного директора під час економічного спаду може допомогти утримати таланти, демонструючи вашу прихильність до досягнення виняткових результатів для людей і бізнесу.
2. Зберегайте інвестиції в майбутні можливості
Існує незліченна кількість методів скорочення витрат; деякі з них більш вигідні, ніж інші. Хочете вірте, хочете ні, але філософія «всі скорочення розглядаються однаково» все ще залишається в кишенях бізнесу. Такий підхід завдає смертельного удару по наступальній стратегії під час спаду, обмежуючи швидке прискорення, коли економіка відновлюється. Замість цього, зосередьтеся на утриманні та розширенні ваших найбільш прибуткових клієнтів і джерел доходу за рахунок адекватного забезпечення ресурсами, як зазначалося вище. Це відкриє можливості чинити тиск, коли конкуренти оступатимуться. Здатність продемонструвати та запропонувати клієнтам конкурента привабливі ціни, упаковку та варіанти обслуговування, коли фінансова доцільність стоїть на першому місці, є найшвидшим способом завоювання частки ринку.
Не менш важливо зберегти існуючі ресурси, які ви виділили на інновації та майбутні стратегічні ініціативи, навіть якщо це означає болісне скорочення в інших сферах бізнесу. Призупинення цих інвестицій лише послабить вашу довгострокову конкурентну перевагу. Поставте свій бізнес у виграшне становище, перерозподіливши ресурси для вирішення поточних проблем, продовжуючи робити внесок у майбутнє.
3. Знайдіть час для зміцнення свого ядра
Криза може бути цінною можливістю для зміцнення внутрішніх систем і процесів. Для того щоб зрозуміти співвідношення витрат і результатів, почніть з оцінки можливих внутрішніх витрат часу та бюджету. Потім скористайтеся картою клієнтського досвіду, щоб дослідити шлях клієнта від початку до кінця, визначивши сфери, які потребують вдосконалення. Які точки дотику не зовсім відповідають решті процесу, і як вони пов’язані з вашим брендом, продуктами та послугами? Це може бути чудовим приводом залишатися на зв’язку з клієнтами, які зменшують масштаби своєї діяльності; ви шукаєте їхні відгуки, намагаючись створити кращий клієнтський досвід. Витрата часу на збір інформації, тестування та виправлення може мати вирішальне значення, коли можливість масштабування знову з’явиться.
Крім того, уважно проаналізуйте свої процеси закупівель, щоб зрозуміти, скільки часу, грошей і ресурсів виділяється на внутрішні ініціативи через партнерів. Переконайтеся, що ті з них, які визначають майбутні можливості, залишаються недоторканими, одночасно підтримуючи послуги, які підвищують рівень залученості клієнтів і співробітників. Нарешті, розгляньте процес, який ви використовуєте для оцінки постачальників. Чи отримуєте ви найкращі і найцінніші ресурси за свої гроші? Посилюючи процеси закупівель, а не просто скорочуючи витрати, ви забезпечуєте рентабельність інвестицій (ROI) зараз і в майбутньому.
4. Посильте комунікацію для розуміння та високої залученості
Загальноприйнятою практикою під час економічного спаду є централізація прийняття рішень, але коли ви це робите, дуже важливо підтримувати взаємодію за допомогою чіткої комунікації та зворотного зв’язку. Під час пандемії Covid-19 у багатьох випадках спостерігалося зростання прозорості та частоти інформації від керівників вищої ланки, але з часом багато хто повернувся до старих звичок, ставши менш цілеспрямованим у спілкуванні зі співробітниками.
Настав час повернути ці зусилля, оскільки ваш бізнес проходить через наступний цикл. Проактивний зворотний зв’язок має вирішальне значення для розуміння можливостей зростання, ефективності та креативних рішень. Зрештою, деякі з найбільш інноваційних ідей під час кризи існують не в кабінетах керівників, а на рівні впровадження. Відкрита та прозора комунікація є найкращим інструментом для створення культури колективного вирішення проблем, а також для зменшення будь-яких побоювань, які можуть відчувати люди.
Найефективніші підприємства ніколи не припиняють грати в нападі, незалежно від стану економічних чи бізнес-циклів. Для керівників компаній важливо відзначати зростання і продовжувати захищати стратегії, які мають значення, навіть у часи серйозних викликів. В умовах турбулентності люди на підприємстві будуть уважно стежити за тим, що цінується, і чи дивиться бізнес у майбутнє або ж регресує. Використовуючи процеси та принципи, які ми тут обговорили, ви можете допомогти забезпечити, щоб складні рішення, які ви приймаєте в умовах кризи, відображали загальне благо стратегічного зростання, а не реактивну оборонну стратегію.
За матеріалами "Four Strategies To 'Win' In A Downturn: Never Stop Playing Offense", Forbes.
Ілюстрація: unsplash.com
|
|