Криза як драйвер цифрової трансформації
Джерело: open
Кажуть, що необхідність — це матір винахідливості. Відповідно, нинішня ситуація у світі спонукає і окремих людей, і компанії переосмислювати підходи до роботи й змінюватися. Цифрові технології допомагають у цьому — і тим організаціям, які зможуть використати їх для трансформації бізнес-моделі, вдасться подолати кризу. Бернард Марр (Bernard Marr), фахівець із питань ефективності бізнесу, засновник і СЕО Advanced Performance Institute, розповідає про сучасні тренди, викликаних кризою.
Якими можуть бути елементи цієї трансформації? По-перше, це можливість працювати з дому. Навіть компанії, які раніше чинили сильний опір ідеї віддаленої роботи, у поточній ситуації були змушені переглянути свої переконання. Опитування Workhuman каже, що лише третина людей у США працювала на дому до пандемії. Тепер ситуація радикально зміниться.
Зараз багатьом компаніям бракує цифрової інфраструктури, щоб запропонувати можливість віддаленої роботи працівникам без певних жертв для звичного ведення бізнесу. І вони змушені швидко розбиратися у цій темі й впроваджувати нові технології. А одночасно — й працювати над зміною культури. Так сталося у Китаї — на момент, коли розпочався карантин, чимало організацій були вже технічно підготовленими до віддаленої роботи, проте корпоративні культури не були готові.
Після того як обмеження на пересування будуть усунуті, компанії повернуться до звичної практики, що вимагає присутності людей в офісі. Та навіть такі бізнеси матимуть цінний досвід, який може стати у пригоді в майбутньому.
По-друге, на деякі сфери впливатиме вибуховий розвиток сфери телемедицини. Оскільки відвідувати лікарів в умовах карантину стає складно, вже виникають нові можливості — віртуальні візити, консультації за допомогою застосунків для смартфонів та інших інструментів. Все це потребуватиме нових рішень, і не тільки технологічних. Конкуренція у цій сфері також зросте: адже звернутися можна буде до лікарів з інших країн, для чого раніше треба було подорожувати.
Коли компанії повернуться до звичного формату роботи, вони вже матимуть цінний досвід, який може стати у пригоді в майбутньому
Третім трендом є віддалене навчання. Школи, університети й інші освітні заклади змушені переходити на онлайн-освіту. Деякі установи були до цього готові — наприклад, Harvard Business School Online, — проте їх меншість. А багатьом освітнім закладам бракує технологічних рішень. Тому у Китаї, скажімо, New Oriental Educations & Technology Group та інтерактивна стрімінгова платформа Agora.io ініціювали партнерство, щоб створити цифрові рішення, що дозволять швидко перевести освіту у віртуальний формат.
Разом із навчанням до онлайну переходять і події. Спочатку реальні конференції масово відміняли, але згодом деякі організатори почали пропонувати провести їх віртуально. Таке рішення вимагає перегляду формату: наприклад, тривалості навчального дня, кількості спікерів, формату виступів тощо.
Організація подій — це не тільки трильйони доларів, які генерує ця сфера бізнесу, але й критично необхідний спосіб обміну ідеями та побудови професійних відносин. Тому навіть у світі, де вільне пересування обмежене, конференції зникнути не можуть. А щоб досвід відвідувачів залишався якісним, компанії експериментують з віртуальними платформами, що поєднують в собі відео, нетворкінг та інше. І, скоріше за все, коли реальні конференції знову стануть можливими, вони також сильно зміняться.
І, нарешті, справжній бум відбувається у сфері IT. Чимало технологічних компаній пропонують інструменти, які можуть стати у пригоді організаціям під час перехідного періоду. Наприклад, Google надає безкоштовний доступ до розширених функцій, які зазвичай щомісяця платять за Hangouts Meet всім клієнтам G Suite та G Suite Education протягом декількох місяців. Microsoft запропонувала безкоштовну шестимісячну пробну версію Microsoft Teams, що дозволило школам, лікарням та компаніям у Китаї продовжувати працювати в умовах карантину. Cisco зміцнює свій інструмент Webex для належної підтримки компаній під час коронавірусу у 44 країнах, у тому числі пропонує 24/7 допомогу для підприємств, які використовують цей інструмент.
Світ змінюється щодня, і сьогодні навіть найконсервативніші сфери бізнесу практично не мають іншого вибору, як змінюватися також.
За матеріалами "How The COVID-19 Pandemic Is Fast-Tracking Digital Transformation In Companies", Forbes.
Ілюстрація: Insight
|