БІЗНЕС-ОСВІТА | Дослідження 2 квітня 2009 р.

MBA — це не для жінок

Освіта MBA не лише дорога та з роками все більше втрачає свій "золотий статус" (оскільки відкриваються сотні нових бізнес-шкіл, які не дотримуються стандартів), але й має сумнівну цінність для жінок. Такі дані нового дослідження. Але тоді виникає закономірне запитання: які ж реальні переваги МВА?

Останній удар по репутації МВА був здійснений академіками University of Chicago Booth School of Business та Harvard University, які проводили дослідження на тему "Чому випускники МВА жіночої статі не досягають такого ж успіху в бізнесі, як їхні колеги-чоловіки?".

Зважаючи на те, що хороша МВА у провідному університеті сьогодні коштує багато тисяч доларів, а при цьому кількість шкіл постійно зростає, відповісти на це запитання буде зовсім не легко.

Освіта МВА завжди вважалася вагомою інвестицією у майбутнє, яка обов'язково себе виправдає в плані кар'єри, нових можливостей, потенціалу до зростання та успіху у випадку, якщо випускник захоче працювати на себе та створить власний бізнес.

Але, на жаль, останнє дослідження, проведене Маріанною Бертренд (Marianne Bertrand), професором економіки у Booth School of Business, робить сумні висновки для жінок, які мріють про таку освіту.

Дослідники проаналізували кар'єрний розвиток випускників, які закінчили МВА у University of Chicago Graduate School of Business у період із 1990-го по 2006-ий роки. І вони визначили три основні причини "розриву" у зарплатах між чоловіками та жінками.

До цих причин увійшли: різниця у навчанні, різниця у кар'єрній "послідовності" та різниця у кількості часу, який проводиться на робочому місці. Саме цим можна пояснити гендерні відмінності у зарплатні, які супроводжували випускників МВА протягом багатьох років.

А різниця, як ми бачимо, доволі суттєва. Якщо середня зарплатня випускника МВА чоловічої статі сягає £74 441 плюс бонус (чи інший різновид змінної частки) у розмірі £27 179, то для жінок цей показник сягає лише £59 309 тоді як бонус — £11 230.

При цьому на самому початку їхньої кар'єри чоловіки та жінки, які закінчили МВА, мають приблизно однаковий рівень прибутку. Проте, через деякий час прибутки чоловіків суттєво ростуть, тоді як доволі значна кількість жінок (близько 13%) взагалі покидають роботу в період 9 років після МВА (серед чоловіків цей показник лише 1%).

Чим же можна це пояснити?

Дослідження, проведене консалтинговою компанією Hay Group у 2006-му році зробило висновок, що жінки в середньому поводяться менш амбітно та мотивуються іншими робочими пріоритетами, ніж чоловіки.

Одночасно інше дослідження, проведене рекрутинговою компанією Praxis Executive Resourcing, засвідчило, що основною причиною невходження жінок у ради директорів різних компаній виявляється зовсім не дискримінація, а їхнє власне небажання жертвувати тим, чим потрібно жертвувати, щоб потрапити туди.

За матеріалами "An MBA no use for women?", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Дисципліна — це свобода. Як звільнитися від слабкостей і досягти бажаногоДисципліна — це свобода. Як звільнитися від слабкостей і досягти бажаного

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)