Проблеми з навчанням у організаціях
Марк Хаас (Mark Haas), президент CMC FIMC, експерт у сфері організаційного управління, розповідає про паралелі між засвоєнням нових знань індивідів та компаній.
Марк Хаас
(Mark Haas)
|
Так само, як індивіди можуть мати проблеми зі сприйняттям, розумінням та засвоєнням нових знань, організації також можуть стикатися з подібними викликами. Якщо компанія неспроможна встановити основу, навколо якої вестиметься активний пошук чи пасивне засвоєння інформації, у неї неминуче виникнуть проблеми, пов'язані зі створенням нових точок зору, розвитком нових навичок чи поведінкових моделей. Те саме стосується отримання результату від нових знань.
У питанні організації навчального процесу та можливих проблем, пов'язаних з цим процесом, компанії нічим не відрізняються від окремих індивідів. Якщо компанія не зуміє створити умов для активного навчання та розвитку, вона неминуче програє у конкурентній боротьбі, уступивши місце тим організаціям, які навчилися розвиватися та зростати. Існує безліч моделей, які описують підходи до організаційного навчання. Їх поєднує проактивна орієнтація на засвоєння знань та постійна готовність застосовувати отриманні знання та навички на практиці.
Одним із найпростіших та найбільш розповсюджених підходів до покращення організаційного навчання є процес, який складається із трьох кроків. По-перше, потрібно зрозуміти обставини, в яких діє ваша стратегія та операції. Наскільки добре ви розумієте, ким ви є, куди плануєте рухатися, які ваші можливості?
По-друге, потрібно об'єктивно оцінити, які підходи є робочими, а які — ні. Чи здатні ви ідентифікувати, які дії ведуть до успіху, а які — до провалу і чому? Яким чином ця ситуація може змінитися у майбутньому.
Насамкінець, потрібно чітко визначити, чому ви навчилися (не повторювати помилок, використовувати успішні практики). Саме цей аспект часто виявляється найскладнішим для консультантів, оскільки, знаючи, що і чому відбувається, вони з цим нічого не роблять.
За матеріалами "Watch for Organizational Learning Disabilities", Institute of Management Consultants USA.
|