БІЗНЕС-ОСВІТА | Навички майбутнього 20 вересня 2018 р.

Перепустка у майбутнє: які бізнес-навички знадобляться у 2025 році

Автор: Андрій Длігач
Джерело: K.Fund Media

Перепустка у майбутнє: які бізнес-навички знадобляться у 2025 році У жодної професії в нинішньому вигляді немає майбутнього. Нам здається, що ми зобов’язані щось передати дітям, чогось їх навчити. Але не тільки технології, а й суспільство помінялися. Раніше батько міг передати сину все, що буде актуальним для нього протягом життя. А син, ставши дорослим, у свою чергу міг передати ці знання своїй дитині. Як обробляти землю, як будувати будинок, як будувати стосунки. Так складалося з покоління в покоління.

Тепер базові технології змінюють одне одного дуже швидко. Діти самі встановлюють Windows своїм батькам. Найчастіше нове покоління краще розбирається в тому, як влаштовано сучасне суспільство, політика і багато інших речей, при цьому — на подив старших — черпаючи інформацію з Instagram.

Важливо не слідувати чужим шаблонах. Учитель, професор більш не може навчити. Але може допомогти навчитися.

Що може дати бізнес-освіта?

По-перше, відкрити доступ до нової професії і допомогти систематизувати знання, створити власну картину світу.

По-друге, включити в ком’юніті людей зі схожою картиною світу, цінностями та прагненнями.

По-третє, включити в простір постійного навчання. Наприклад, випускники програм Бізнес-школи МІМ отримують доступ до безлічі заходів з обміну досвідом, вирішення живих кейсів, формуванню партнерств.

До недавнього часу вікова нерівність виявлялася так: людина з досвідом роботи легше займе певну позицію, і зарплатня зростає відповідно до віку. Тепер може бути і навпаки.

Раніше фахівець будував кар’єру, ґрунтуючись на своєму досвіді, а тепер кар’єра будується завдяки відсутності цього досвіду. Наприклад, якщо ти не працював в уряді, значить, тобі легше отримати позицію заступника міністра, ніж людині з великим досвідом. Те ж саме в бізнесі, коли наймають на роботу маркетологів, фінансистів, програмістів, стартарперів, креативників. Виявляється, що для нової економіки, або креативної економіки інноваційного суспільства, здатність творити, створювати щось нове, цінується набагато вище, ніж досвід. А що більше у тебе досвіду, то складніше бути інноваційним.

Що більше у тебе досвіду, то складніше бути інноваційним

Що можна з цим зробити? Позбавлятися шаблонів, вчитися новим технологіям, вчитися чомусь новому, разом із колегами різних поколінь отримувати для себе перепустку в майбутнє.

Ейджизм змінює ієрархію цінностей та пріоритетів, що склалася у суспільстві. І, звичайно, це серйозно позначається і на освіті. Навіщо освіта, якщо буквально всі успішні стартарпери до вузів не вступали і в школі вчилися погано? Мало хто розуміє, що з мільйонів стартарперів стають успішними навіть не десятки, а лічені одиниці, а решта змушені йти на роботу, і там вже цінується їх знання, а не тільки творче мислення.

У світі збільшується населення. Але важливіше не це, а те, що світ стає більш пласким. Ми пов’язані із набагато більшим числом людей, ніж раніше. Змінюється система комунікації між людьми. Це плаский світ, в якому 7,5 мільярдів людей комунікують із 7,5 мільярдами. Скоро їх взагалі буде 10 мільярдів. У цьому пласкому світі навіть саме поняття експерта змінюється. Хто такий експерт?

Це, скоріше, людина, якій ти довіряєш, ніж експерт у старому розумінні, Нобелівський лауреат або професіонал із 20-річним досвідом. Експертом стає фейсбучний «друг» або людина, яка знає вираз «фіатні гроші».

У пласкому світі через те, що збільшується кількість зв’язків, підвищується складність самого світу, його будова. У цьому світі, що ускладнюється, дифузія інновацій різко прискорюється. Ти тільки придумав ідею, а виявляється, що вже триста людей цю ідею реалізували, а хтось вже заробив на цьому гроші, і ти вже запізнився. Ти повинен бути набагато швидшим, ніж раніше. Все це призводить до того, що все більше і більше цінується здатність створювати ідеї, ніж той досвід, який у тебе є в тій чи іншій області.

І тут завдяки бізнес-освіті, роботі над кейсами ти розвиваєш здатність швидко орієнтуватися в мінливих умовах ринкового середовища і брати на себе управління ринковою нішею.

Сьогодні професія — це не те, що вибирається один раз і на все життя

Тепер освіта будується протягом усього життя. І професій ти можеш отримувати безліч. Більше того, основні прориви виникають на стиках професій.

Рефлексія допомагає розуміти, де ти сам приймаєш рішення, а де тебе до нього підвели. Де тебе «осінило» завдяки телевізору або заїжджому гуру на тренінгу; чому ти голосуєш саме за цих, а не за інших; де ти зробив вибір, яку музичну групу слухати; що купувати, а що не купувати. Коли ти розумієш це завдяки рефлексії, критичному мисленню, тоді стаєш людиною, здатною не просто вижити на ринку, але і, як і раніше, керувати розвитком подій, не бути іграшкою в чужих руках.

Важливо розвивати креативність. Креативність — мабуть, головний інструмент для заробітку і для саморозвитку в перспективі на 2025-30 рік. Створювати інше. Показувати і знаходити те, чого не бачили до тебе. Звичайно, все складніше і складніше займатися інноваціями в світі, в якому інноваціями займається штучний інтелект. Умовними інноваціями, звичайно. У нейронних мереж більше здібностей до навчання, до синектики, до того, щоби створювати щось нове, ґрунтуючись на переробці величезних масивів інформації.

Здатність творити може виходити за рамки існуючого. Творити нове в бізнесі, в творчості, в чому завгодно. І для цього потрібно розвивати творчі здібності.

Відкритість — ще одна особливість нового світу. У кожного є можливість навчитися жити у відкритому світі і бути людиною майбутнього, якщо навчитися критично мислити, діяти, комунікувати, будувати разом з іншими людьми. Навчитися отримувати задоволення від дарування, а не від володіння. Жити в світі, не обтяженому володінням ресурсами, жити в світі, в якому не обов’язково володіти чимось для того, щоби почуватися щасливим, бути гнучким, переміщатися, подорожувати.

Наступний крок розвитку людини (після особистого успіху) — це успіх соціуму. Гармонія з соціумом. З природою, з простором.

Те, що ти вмієш заробляти, ніщо в порівнянні з тим, що ти вмієш віддавати, дарувати

Звичайно, в нашому світі можна більше віддавати, якщо вмієш більше заробляти. Просто роздаровувати себе, не маючи нічого — не велика премудрість.

Тому ми проходимо етап накопичення капіталу. На наступному етапі у людини реалізовані всі потреби. Ми захищені, ситі, здорові, перебуваємо в комфорті. Завдяки роботам, штучному інтелекту, завдяки безумовному базовому доходу, який рано чи пізно буде в усьому світі. Податки будуть платити роботи, а людина буде творити і жити в зовсім іншій реальності. У світі загального достатку що залишається важливим? Здатність якомога більше віддати, а не здатність якомога більше захопити.

Тому здатність дарувати, що вже зараз виховується руками волонтерів, участь не тільки фінансова, а й присвячення свого часу місту, людям, які не можуть про себе подбати, країні — це вже прикмета майбутнього.

Що можна буде взяти з собою в майбутнє? Навряд чи ресурси з минулого.

В економіці з рентою відносин, уваги, вражень значущими будуть зовсім інші речі.

Але, швидше за все, можна буде взяти репутацію і здатність формувати кола довіри. Критичне, латеральне («робіть все навпаки», перевертні, заперечення і т.п.) і рефлексивне мислення (з «зовнішньої» позиції).

Здатність отримувати натхнення від своїх занять і надихати інших. Здатність включатися в нові процеси — у виробництво, прийняття фінансових рішень і т.п. — за допомогою співдії, партнерства. Відкритість, вміння ділитися досвідом і здатність до дарування.

Бізнес найближчого майбутнього буде будуватися на ком’юніті або мати на увазі побудову ком’юніті. І в цьому ще одна користь бізнес-освіти.

Про автора:

    Андрій Длігач, стратег, футуролог, траблшутер, постійний запрошений викладач МІМ Київ, генеральний директор Advanter Group, доктор економічних наук.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Можливо все!Можливо все!
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)