БІЗНЕС-ОСВІТА | MBA за кордоном 17 червня 2013 р.

Як поступити у престижну бізнес-школу

Автор: Денні Бьорн (Danny Byrne), QS
Джерело: Освіта.UA

Піджей Белланд (Pejay Belland), директор приймальної комісії в INSEAD, і Девід Сімпсон (David Simpson), директор із прийому студентів у London Business School, розповідають про те, як отримати місце у двох кращих європейських бізнес-школах.

Як поступити у престижну бізнес-школу
Ілюстрація: Shutterstock

Яким мусить бути ідеальний кандидат?

Піджей Белланд (INSEAD): «Хоча в INSEAD і не існує такого поняття, як ідеальний кандидат, приймальна комісія шукає кандидатів, які відповідають ключовим критеріям. А саме кандидатів, які досягли високих академічних результатів, здаючи тести GMAT або GRE, а також навчаючись в університетах, випускниками яких вони є. Кандидати також повинні мати досвід роботи в середньому 5-6 років і досягти хорошого просування по службі або продемонструвати сильні лідерські якості, мати міжнародний досвід (робота/навчання за кордоном, знання кількох мов або робота в міжнародній компанії), а також демонструвати інтерес до участі у всьому, що може запропонувати INSEAD як в аудиторії, так і за її межами».

Девід Сімпсон (London Business School): «Це складне питання. Ідеальна навчальна група складається з такого величезного розмаїття студентів, що сформулювати резюме ідеального кандидата просто неможливо. Однак існує певний тип досвіду та особистих якостей, які ми шукаємо, набираючи студентів для London Business School. Ми хочемо взяти кращих і зробити їх іще кращими. Як і в усіх кращих школах, наші студенти, як правило, були кращими у своєму класі, у своїй команді або компанії. Кандидати повинні мати міжнародний досвід або величезне бажання розширити свою міжнародну активність. Однак зарубіжний досвід не є обов'язковим критерієм, і ми вважаємо, що було б не дуже добре, щоб усі наші кандидати вже сформувались як інтернаціональні громадяни. Щоб середовище навчання у школі працювало найкращим чином, нам потрібні студенти з їх первинним, корінним мисленням. Також ми шукаємо студентів, які мають тип особистості, націлений на навчання та допомогу при навчанні іншим. Найбільш успішні студенти вивчають теорію й формують свою думку за допомогою взаємодії з іншими людьми, а також через глибоке вивчення предмета. Наша гнучка програма тривалістю від 15 до 21-го місяця може дати студентам час для досліджень та експериментів».

Як змінився профіль ваших кандидатів за останні роки?

Піджей Белланд (INSEAD): «Наше коло кандидатів MBA продовжує ставати все більш різноманітним; особливо зростає кількість кандидатів із країн, що розвиваються, яким ми дуже раді: в останні роки у нашу школу вступили представники більш ніж 80-ти національностей. З точки зору загальних тенденцій, кандидати з усього світу все більше усвідомлюють значення міжнародного досвіду в навчанні й зокрема демонструють бажання більше дізнатися про Азіатсько-Тихоокеанський регіон, ураховуючи його зростаюче значення у світовій економіці. INSEAD вигідно відрізняється в цьому відношенні завдяки двом кампусам — в Європі (Франція) та Азії (Сінгапур) з можливістю стажування або вивчення факультативів у багатьох інших куточках світу, у тому числі в Абу-Дабі, Бразилії та Китаї».

Девід Сімпсон (London Business School): «Тенденції стосовно національності й досвіду кандидатів приходять і уходять. Також змінюються і прагнення випускників MBA — останніми роками вони йдуть в інвестиційний бізнес, технічні стартапи та соціальне підприємництво. Але що змінилось, так це підготовленість кандидатів. Сьогодні вони мають доступ до он-лайн-ресурсів про бізнес-освіту і можуть досліджувати те, що виділяє кожну школу серед усіх інших, а потім описати свій досвід, щоб відповідати вимогам саме цієї школи. З кожним роком бізнес-школи повинні працювати все більше й більше, щоби звернути на себе увагу та з'ясувати, що потрібно кожному кандидату».

Чим відрізняється процес прийому до вашої школи?

Піджей Белланд (INSEAD): «Ми вважаємо, що найбільш унікальним аспектом процесу прийому в INSEAD є залучення випускників. Вони безпосередньо беруть участь у відборі як на етапі співбесіди, так і при остаточній оцінці кандидатів. Кожний кандидат, запрошений на інтерв'ю, зазвичай зустрічається із двома випускниками. Зворотний зв'язок випускників у питаннях загальної відповідності кандидата, його майбутнього лідерства та готовності до програми МВА має вирішальне значення при загальному оцінюванні кандидата. Випускники, як і викладачі, включені у склад приймальної комісії, що дуже незвично для бізнес-шкіл. В INSEAD високо цінують внесок випускників і вважають, що в якості послів і зберігачів школи INSEAD та її бренду випускники повинні відігравати ключову роль у формуванні майбутніх навчальних груп».

Девід Сімпсон (London Business School): «Ми дивимось на кожного кандидата і думаємо, що він може запропонувати своїй навчальній групі та суспільству сьогодні й, у кінцевому рахунку, як випускник. Як і всі інші школи, ми оцінюємо їхні успіхи в попередні роки та майбутній потенціал. Що робить нас унікальними, так це те, що ми тверді прихильники відбору видатних особистостей і створення дуже різноманітних навчальних груп, де не домінує жодна культура, національність або галузь бізнесу. Ми дуже пишаємось тим, як формуємо групу під час дуже довгого й важкого періоду відбору. Ми не просто набираємо групу в перші етапи відбору, бо досвід показує, що кандидати певного типу поступають пізніше, ми повинні мати міцні нерви і дочекатися саме їх».

Чи є у вас поради для потенційного кандидата?

Девід Сімпсон (London Business School): «Будьте самим собою, проявіть енергію та пристрасть і покажіть, що ви дійсно хочете отримати ступінь MBA в Лондонській школі бізнесу, а не просто в будь-якій престижній школі. Зосередьтесь на тому, що ви можете привнести в різноманітне співтовариство бізнес-школи, та повідомте нам про це. Ви повинні мати й відповідний досвід. Ми цінуємо і дійсно потребуємо кандидатів з досвідом, скажімо, бухгалтерського обліку та фінансів більше, ніж тих, хто має «цікавий досвід», наприклад, кардіохірургів, театральних режисерів, професійних спортсменів або підводників».

Піджей Белланд (INSEAD): «Насамперед кандидати повинні переконатися, що вони ретельно продумали причини та мотиви для отримання ступеня MBA й розуміють те, як INSEAD може допомогти їм досягти своїх цілей, а також те, що вони самі можуть привнести у програму навчання. Цей аналіз допоможе їм переконатися, що вони дійсно підходять для проходження програми, і дасть їм фору при поданні заявки. По-друге, ми рекомендуємо кандидатам ретельно вивчити школу і спробувати увібрати стільки «досвіду INSEAD», скільки можливо, — відвідати наші кампуси, взяти участь в одній з наших очних або віртуальних подій, зв'язатися з нами через соціальні мережі і, що важливо, — поговорити з випускниками або нинішніми студентами. По-третє, кандидати повинні присвятити достатньо часу для подання документів — як з точки зору підготовки до GMAT, так і до есе, що дає приймальній комісії унікальну можливість оцінити їхні професійні та особисті якості. Щоби скласти повне та всеосяжне уявлення про кандидата, приймальна комісія величезну увагу приділяє есе на додаток до інших кількісних оцінок, включених у вступну документацію».



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
ПрокрастинаціяПрокрастинація

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)