Майбутнє навчання: персоналізація + специфікація
Персоналізація все глибше проникає у сферу корпоративного навчання. Що слід врахувати компаніям, аби максимально використати переваги цього підходу? Ось на що пропонує звернути увагу Елліот Мейсі (Elliott Masie), генеральний директор Masie Center, людина, яка першою запровадила термін «електронне навчання».
Елліот Мейсі
(Elliott Masie)
|
Персоналізація дає можливість вибирати тип та насиченість контенту, найзручніший
графік навчання, час, пристрій, що якнайкраще відповідає потребам індивіда. Але будь-якій людині щось подобається більше, а щось менше. Хтось воліє дивитись відео й відкладає вбік те, що треба прочитати. А хтось може заглибитись в одну тему та оминути всі інші або подумати, що й так знає все і взагалі не заглядати в матеріали курсу.
Ось кілька позицій, які слід врахувати для того, щоб програма індивідуального навчання не перетворилась на просто приємно проведений час та відповідала потребам — як працівника, котрий навчається, так і компанії.
- Відстеження поведінки. Буде набагато краще, якщо ваша система електронного навчання відстежуватиме поведінку кожної особи, що проходить навчальний курс, та відповідно корегувати зміст програми або її окремі елементи.
- Безперервне оцінювання. А як на рахунок того, щоб вести постійний моніторинг ступеня підготовленості як окремих працівників (зокрема, знаходити прогалини в їхніх знаннях), так і робочих груп? Наприклад, керівникам буде корисно знати, наскільки добре підготовлений кожний із новонайнятих співробітників у певному підрозділі компанії.
- Модулі, що «напружують». Чому б час від часу не «підкидати» працівникові модулі, котрі виходять за межі речей, яким він віддає перевагу, та при цьому змушують зібратися з силами та впоратись із деякими найскладнішими для себе питаннями?
- Статус індивіда, що навчається. Уявіть, що в системі є спеціальна панель, на якій представлено інформацію щодо кожного працівника: навички, котрі йому потрібні; професійні сертифікати (актуальні та оновлені); знання продуктів компанії (як існуючих, так і тих, що перебувають у стадії розробки); цілі стосовно особистісного розвитку. Цей інструмент дозволить вам якнайкраще поєднати індивідуальний вибір людини з потребами організації.
Втім, персоналізація навчальних програм — це ще не все. Також потрібна специфікація. Адже апробовані модулі, які адаптовано до потреб окремих індивідів та інкорпоровано в контекст організаційних потреб, можуть використовуватись для навчання цілих груп. Крім цього, специфікація персоналізованих курсів дозволить зберегти їхні найцінніші компоненти, не ризикуючи тим, що зі зміною технології весь напрацьований контент може потрапити до «смітника».
Щоб повноцінно реалізувати ідею «персоналізація + специфікація», менеджери з навчання мусять сфокусуватись на наступному:
- ознайомитись із науковими даними щодо особливостей когнітивної діяльності людини. Визначте, як ця інформація може допомогти вам правильно структурувати контент програм, стимулювати прагнення людей навчатися та налагоджувати ефективну взаємодію між ними;
- проводити тестування альтернативних стратегій навчання. Збирайте дані щодо ефективності процесу та перевіряйте дієвість різних підходів (наприклад, протестуйте, на якому етапі курсу найкраще надати модуль стосовно нових продуктів);
- аналізувати індивідуальне сприйняття курсу. Якщо людина засвоює менше матеріалу, ніж планувалось, продумайте, як слід змінити структуру програми;
- розглядати невдачі як інструмент вдосконалення програми. Визначте, в які моменти індивід, що навчається, зазнає «позитивних» провалів, котрі стимулюють його здатність швидше досягати успіху;
- розвивати у працівників здатність до самоаналізу. Продумайте, як ви можете стимулювати людину поглибити усвідомлення того, наскільки добре вона володіє певними навичками та яких знань їй бракує;
- адаптувати програми до різних стилів навчання. Знайдіть способи підвищення рівня залученості різних типів особистостей — від інтровертів до екстравертів.
За матеріалами "Specification or Personalization?", Chief Learning Officer.
|