Які навички оцінюються як пріоритетні при наймі випускників бізнес-шкіл
Попри деякі песимістичні оцінки майбутнього ділової освіти, недавні дослідження говорять про те, що дуже різні компанії (від глобальних корпорацій до малих фірм) зацікавлені в наймі випускників бізнес-шкіл.
Graduate Management Admission Council (GMAC), міжнародна некомерційна організація, яка є адміністратором іспиту GMAT (на нього покладаються бізнес-школи, оцінюючи більшість своїх абітурієнтів), провівши опитування 1 2000 співробітників компаній із різних країн, переконалася, що в основному якість підготовки випускників закладів ділового навчання вважається дуже доброю. Особливо цінуються в компаніях дві навички, якими співробітники, котрі закінчили бізнес-школи, згідно очікувань, мають володіти на незмінно високому рівні. Це вміння розв’язувати проблеми та здатність ефективно взаємодіяти з іншими.
Ці висновки перекликаються з результатами ще одного дослідження, проведеного GMAC, під час якого з’ясовувалася думка корпоративних рекрутерів. Як показало опитування, цього року попит на власників ступеня MBA залишатиметься високим, а також, що найімовірніше, розмір їхньої стартової заробітної плати зростатиме. В цілому, незважаючи на те, що в США кількість заяв на вступ у бізнес-школи досягла рекордно низької відмітки, це дослідження містить деякі обнадійливі висновки.
Представлені у звіті висновки ґрунтуються на даних опитування 1 202 співробітників 45 компаній різних країн світу (з яких 33% входять до переліків «Global 100» та «Global 500» за версією Fortune). Респонденти в основному є працівниками американських компаній (79%), з яких 13% базуються в Європі. Серед охоплених дослідженням організацій: 22% — фірми-виробники продуктів/послуг; 17% — гравці ринку консалтингу; по 14% — фінансові/бухгалтерські і технологічні компанії. 38% компаній мають 10 тис. або більше працівників. Матеріали цього дослідження представлені у звіті, авторами якого є представники GMAC Метт Хейзенбуш (Matt Hazenbush) та Грег Шенфельд (Gregg Schoenfeld).
Випускники бізнес-шкіл добре підготовлені до успішної роботи в моїй компанії
Дев’ять із десяти опитаних погодилися або повністю погодилися з тезою про те, що новонайняті випускники закладів ділового навчання «підготовлені до успішної діяльності» в їхніх компаніях. У звіті зазначається, що «здебільшого, вміння розв’язання проблем та здатність співпрацювати з іншими людьми — це характеристики, котрі, на думку рекрутерів, є найважливішими для вакансій, які вони планують заповнити випускниками бізнес-шкіл».
57% опитаних назвали вміння розв’язання проблем «найважливішою» характеристикою; а ще 30% — «другою за важливістю». Здатність продуктивно працювати з іншими (командна робота) розглядається як наступна найбільш значуща якість. 50% респондентів назвали її «найважливішою», а 31% — «другою за важливістю».
«Основна частина респондентів вважають, що випускники володіють цими двома навичками достатньо добре або дуже добре; також, серед іншого, рекрутери позитивно оцінили підготовленість випускників до виконання кількісних завдань та їхні комунікативні вміння», — пишуть Хейзенбуш та Шенфельд.
Крім навичок розв’язання проблем та взаємодії з іншими, до переліку десяти характеристик, оцінених рекрутерами як «найважливіші», увійшли ті, що стосуються: аналізу та інтерпретації даних (32%); усної комунікації та презентації (29%); розуміння й логічного мислення (28%); управління собою (28%), сприйнятливості до коучингу та схильності до рефлексії (27%); активного вислуховування інших (18%); виконання кількісних завдань (15%); письмової мови (14%).
Навички, які оцінюються як пріоритетні при розгляді кандидатур випускників бізнес-шкіл
І ще, опитування показало, що в процесі найму компанії часто покладаються на такий складний для оцінювання вимір, як культурна відповідність. «Приймаючи рішення про найм, рекрутери, здебільшого, приділяють більше значення не попередньому досвіду та потенціалу індивіда, а його відповідності — як культурі компанії, так і вакансії», — читаємо в звіті. — «Серед опитаних рекрутерів 37% вважають відповідність оргкультурі найважливішим чинником прийняття остаточного рішення, а для 31%, — найбільш значущим є культурна відповідність вакансії».
Можливо, найцінніше, що дає навчання в бізнес-школі, — це розширення можливостей індивіда отримати бажану для себе роботу. За словами авторів:
«Потенціал для працевлаштування — здатність отримати відповідну роботу, зберегти її, а при потребі знайти нову — це головний мотив, який лежить в основі прагнення кандидатів отримати післядипломну управлінську освіту. Бо вони мають цілком обґрунтовані очікування стосовно того, що диплом закладу ділового навчання підвищить шанси на отримання бажаної для себе посади. Саме ці міркування є дуже важливими в процесі вибору бізнес-школи».
«Виходячи із значеного вище, заклади ділової освіти мусять дуже чітко розуміти, які професійні якості цікавлять працедавців, коли вони розглядають доцільність найму випускників бізнес-шкіл; як приймаються ці кадрові рішення та як оцінюється підготовленість випускників до успішної роботи в компанії», — підсумовують Хейзенбуш та Шенфельд.
За матеріалами "Employers Are Looking For These 2 Skills In B-School Grads", Poets & Quants.
Ілюстрація: habr
|