БІЗНЕС-ОСВІТА | V-learning 23 грудня 2020 р.

Технологія віртуальної реальності: нові можливості для навчання персоналу

Зараз чимало організацій зіткнутися із проблемою: працівники мають оновлювати набір навичок, але у найближчому майбутньому можливості фізичного перебування людей в аудиторії з високою ймовірністю будуть обмежені. Які підходи до навчання є найбільш дієвими в таких умовах? Згідно дослідження, проведеного PwC, одним із найперспективніших є навчання з допомогою технології віртуальної реальності (VR).

Технологія віртуальної реальності: нові можливості для навчання персоналу

У ході дослідження PwC вивчалася ефективність освоєння лідерських навичок 1) під час аудиторних занять, 2) в ході онлайн-навчання (e-learning), 3) з допомогою технології віртуальної реальності (v-learning). Усього в навчанні взяли участь 1 600 новопризначених менеджерів із 12 американських підрозділів PwC. Кожний із учасників пройшов курс з інклюзивного лідерства в рамках одного із заданих вище форматів. Знання оцінювалися перед проходженням курсу, відразу та через 30 днів після його завершення. Також було проведене опитування учасників навчання, яке показало: більшість (78%) віддали перевагу v-learning.

До останнього часу у більшості галузей VR-технологія в основному використовувалась як засіб підвищення ефективності процесів (серед іншого — для освоєння суто технічних навичок (безпека праці, робота із обладнанням, технічне обслуговування обладнання тощо). Але, як показало дослідження PwC, VR також може бути дієвим засобом розвитку лідерських умінь.

Під час опитування учасників навчання були виявлені наступні переваги v-learning.

Впевненість. Менеджери, які пройшли програму типу v-learning, із упевненістю вищою ніж їхні колеги, які навчалися в аудиторному і онлайн-форматах (на 40% і 35%, відповідно) використовували отримані знання на практиці. Крім цього, дослідження показало, що перші отримали більше задоволення від процесу навчання.

Частково більшу впевненість учасників програми v-learning можна пояснити тим, що цей формат дає змогу відпрацьовувати нові навички стільки разів, скільки потрібно. А оскільки менеджери взаємодіяли не з викладачем чи колегами, а з віртуальними людськими істотами, їх не сковував страх перед оцінюванням або порівнянням з іншими.

«Знаходячись в аудиторії, ви не хочете озвучувати свої суб’єктивні судження чи показувати брак знань у чомусь, тому найкраще — це промовчати», — зауважив один із учасників курсу.

Емоційна залученість. Співробітники, які навчалися з допомогою VR-технології, виявляли залученість у контент в 3,75 разів глибшу, ніж учасники аудиторного курсу, та в 2,3 разів глибшу, ніж ті, хто навчався в онлайн-форматі. Коли задіяні емоції, людина краще розуміє та запам’ятовує інформацію, відповідно, результативність навчання підвищується. Перебуваючи в імерсивному середовищі та взаємодіючи із аватарами, користувачі отримують реалістичний досвід і при цьому можуть вільно спілкуватися, не боячись негативної реакції. Як зазначив один із менеджерів:

«Розмовляючи із віртуальними людьми, я можу говорити про неприємні речі, не відчуваючи дискомфорту».

Фокусування. Опитування показало, що учасники VR-програми набагато менше відволікалися, переглядаючи email, текстові повідомлення або відповідаючи на телефонні дзвінки. Рівень сфокусованості цих менеджерів був у чотири разів вищим, ніж в їхніх колег, які навчалися в онлайні, та у 1,5 рази вищим, ніж у співробітників, котрі проходили аудиторний курс.

Симуляціі у віртуальній реальності створюють глибоке занурення в ситуацію: увага індивіда фокусується, а відволікання максимально усуваються. Врешті-решт, складно крадькома заглядати в телефон, маючи шолом на голові.

«Під час занять я не міг робити щось ще, а тому глибше поринав у те, що відбувалося, і у підсумку отримав від навчання більше», — так охарактеризував свій досвід учасник програми.

Швидкість. Що швидше працівники освоюють нові навички та починають використовувати їх в роботі, то скоріше компанія отримує віддачу від інвестицій у навчання. Співробітники, які проходили v-learning, завершили програму освоєння лідерських навичок у чотири рази швидше, ніж, ті, хто навчався в аудиторному форматі, і в 1,5 рази швидше, ніж їхні колеги, котрі навчалися в онлайні.

Речі, для вивчення яких потрібно дві години роботи в аудиторії, з допомогою VR-технології можна освоїти за 30 хвилин. Навіть якщо врахувати час, потрібний для того, аби навчитися користуватися VR-шоломом, все одно, менеджери, які навчалися у форматі v-learning, пройшли курс швидше ніж ті, хто навчався в аудиторному і онлайн-форматах (у чотири і у 1,5 рази, відповідно).

Рентабельність. Вартість навчальної програми зумовлюється кількома чинниками: зокрема, це формат навчання (аудиторні заняття, e-learning чи v-learning), кількість локацій, необхідних для проведення курсу; чисельність працівників, які потребують навчання; вартість робіт із розробки курсу; оплата праці викладачів та повна вартість навчання кожного співробітника.

Дослідження PwC показало, що v-learning може бути більш рентабельним, ніж навчання в аудиторному та онлайн-форматах, за умови масштабної реалізації навчальної програми. Підготовка курсу у форматі v-learning потребує витрат у сумі приблизно на 48% більшій, ніж розробка аналогічних аудиторних чи онлайн-програм. Отже, щоб цей підхід окупився, компанія має охопити навчанням достатню кількість людей. Якщо врахувати, що час працівника — це головний важіль рентабельності навчання, тоді спрацьовує засада: що більше співробітників підготувала компанія, то вищою є окупність інвестицій.

У PwC витрати на навчання у VR-форматі не перевищували видатки на аудиторний та онлайн-курси за умови, що кількість учасників становила 375 та 1 950 індивідів, відповідно.

Найімовірніше, що організації надалі використовуватимуть кілька форматів навчання залежно від теми, бюджету та кількості людей, які проходитимуть курс. Але у міру того як вартість VR-навчання знижуватиметься, а результативність знаходитиме дедалі більше підтверджень, популярність цього формату зростатиме.

За матеріалами "Virtual reality creates a new environment for employee training", strategy+business.

Ілюстрація: ARPost



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)