Онлайн-курси для компаній: підбірка платформ
Джерело: Executives
Навчання від компанії — це чудова нагода для працівників і спосіб, у який компанія отримує нові компетенції. Зміни в технологіях та пандемія запроваджують нові тренди в корпоративне навчання — першість серед рішень для корпоративного навчання впевнено завойовують онлайн-курси. Глобальна статистика це підтверджує: згідно зі звітом Global Industry Analysis, до 2025 року ринок онлайнового навчання досягне $325 млрд. У 2020 році 250 університетів, серед яких Гарвард, Стенфорд, МІТ та інші виші Ліги плюща запустили понад 900 безкоштовних онлайнових курсів.
Крім того, онлайнове корпоративне навчання вигідне. Згідно з дослідженням LinkedIn, співробітники довше залишаються в компанії, яка інвестує в навчання та розвиток. А дослідження Brandon Hall Group дозволило з’ясувати, що онлайнове навчання займає від 40% до 60% менше часу в співробітників, якщо порівняти з традиційним навчанням. Щодо економії коштів: наприклад, компанія Dow Chemical заощадила $34 млн, оскільки змогла зменшити витрати на навчальні програми з 95 до 11 доларів на одного учня після переходу з офлайнового на онлайнове навчання.
Як онлайнових курсів, так і платформ із курсами на ринку дуже багато. На які з них варто звернути увагу?
Глобальні платформи онлайнових курсів
Coursera
Одна з найпопулярніших платформ у світі з великим вибором курсів (понад 3900) з різних напрямів: мистецтво та гуманітарні науки, історія, музика, філософія, комп’ютерні науки, мови, соціальні науки тощо. На Coursera також можна пройти професійні сертифікації, наприклад, від Google Cloud, IBM, здобути ступінь бакалавра і/або магістра.
Серед бізнесових Coursera пропонує онлайн-курси з маркетингу, бізнес-адміністрування, управління талантами, фінансами тощо. Також є платні магістерські програми (наприклад, у цій категорії найпопулярніші програми бізнес-адміністрування та управлінського обліку від Університету Іллінойсу).
Крім того, компанія пропонує корпоративне рішення, яке дає змогу планувати та відстежувати навчання працівників. Coursera for Business користуються вже понад 2500 клієнтів.
edX
Ще одна глобальна платформа — edX, на якій можна вивчити, здається, усе — понад 3000 онлайн-курсів від хімії до соціології, від машинного навчання до історії. Особливістю цієї платформи є те, що тут можна пройти програми найкращих університетів світу — МІТ, Берклі, Гарварду, Бостонського університету тощо.
Керівникам бізнесу платформа пропонує набори курсів за чотирма напрямами: основи фінансів, управління проєктами, маркетинг, лідерство та підприємництво. Тут можна пройти й управлінські програми, наприклад, програму зі Стратегічного управління Вортонської бізнес-школи.
Також на платформі є можливість оформити корпоративну підписку — edX for Business, яка дозволить адмініструвати та планувати навчання працівників і відстежувати їхній прогрес.
FutureLearn
Платформа FutureLearn пропонує курси та програми, які можуть задовольнити практично будь-яку потребу — від особистої цікавості до здобуття професійного ступеня. Тут можна обрати онлайновий курс, набір курсів, які допоможуть глибше зануритись у певну тему, бакалаврські, магістерські та післядипломні програми.
Теми курсів теж дуже різні — психологія, література, комп’ютерні науки, історія тощо.
У розділі «Бізнес та менеджмент» можна знайти курси з тем управління проєктами, підприємництва, маркетингу та цифрового маркетингу, управління талантами, комунікації, управління великими даними тощо.
На FutureLearn можна опанувати як «м’які» навички, наприклад, ефективні комунікації, управління змінами, так і «тверді», наприклад, навички в галузі кібербезпеки від Cisco, хмарні технології академії AWS, тому платформа підійде спеціалістам різних сфер та рівнів.
Компанія також пропонує свою платформу для проведення корпоративних курсів. Тут можна планувати навчання та стежити за прогресом працівників. Корпоративна версія дає змогу користувачам створювати свої курси, а в процесі отримувати допомогу від команди компанії.
Українські платформи з онлайновими курсами
SPALAH
На платформі SPALAH розміщені програми з менеджменту, HR та рекрутингу, продажів та маркетингу, управління проєктами, дизайну UX/UI для працівників різного рівня.
Також платформа пропонує корпоративне рішення, яке допоможе працівникам здобувати теоретичні й практичні знання, розбирати реальні кейси та спілкуватися з авторами онлайн-курсу.
Найпопулярніші бізнесові онлайн-курси:
- Стратегічне планування: формування стратегічного мислення.
- People management: стратегія, команда та процеси.
- Фінансове управління й управлінський облік.
Prometheus
Prometheus — це перший та найбільший проєкт відкритих онлайнових курсів в Україні. Його місія — удоступнити найкращі курси від провідних викладачів, університетів та організацій світу для широкої авдиторії — від учнів шкіл до державних службовців. Тому тут можна знайти як курси українських експертів, так і переклади найпопулярніших курсів платформи Coursera, наприклад, «Основи Python», «Управління командами та проєктами в ІТ», «Економіка на кожен день» тощо.
Бізнесові онлайн-курси розміщені в розділі «Підприємництво». Можна вивчити, наприклад, управління фінансами, юридичні аспекти створення та ведення бізнесу в Україні, теорію обмежень, вступ до маркетингу.
Керівників та менеджерів можуть зацікавити курси з розділу «Prometheus+» — платні курси від зіркових українських експертів. Наприклад, «Цілісний маркетинг», «Антикризовий менеджмент», «Бізнес-дизайн» тощо.
Prometheus не пропонує корпоративного рішення, але дозволяє отримати знижку, якщо купувати курс(и) одразу для багатьох людей (наприклад, діє знижка 25%, якщо купувати групою понад 30 учасників).
LABA
LABA — це платформа з великим вибором курсів із HR, фінансів, маркетингу та PR, бізнесу та управління. Спеціалісти різних рівнів та сфер можуть знайти онлайн-курси для професійного розвитку: від навичок користування Excel до стратегічного управління.
Платформа також забезпечує зворотний зв’язок із лекторами курсів, відгуки на домашні завдання та постійну підтримку команди LABA.
Платформа акредитована міжнародними професійними організаціями: Інститутом сертифікації HR-фахівців (HRCI), Інститутом управління проєктами (PMI), Міжнародним інститутом бізнес-аналізу (IIBA).
На українському ринку існують компанії, які пропонують якісне вузькоспеціалізоване навчання.
- Маркетинг: платформа ВШК, на якій можна пройти курси з маркетингу, SMM та блогерства в різних форматах (майстер-класи, вебінари, офлайнові курси, інтенсиви тощо).
- Дизайн: Projector, де можна пройти навчання з дизайну інтерфейсів, графічного дизайну, розроблення продуктів, управління проєктами, інтернет-маркетингу тощо.
- Створення своїх курсів: Diprella — це платформа й команда, які допоможуть спеціалістам компанії створити свої курси та ділитися знаннями. Крім цього, тут можна проходити курси, які вже є на платформі, планувати та відстежувати прогрес й інтегрувати мапу компетенцій.
Отож вибір платформ дуже широкий, і спростять його лише відповіді на такі запитання:
- Хто буде навчатися?
- Які навички працівників потрібно вдосконалювати, зважаючи на стратегію і тактику компанії?
- Що для нас означає «якісний онлайновий курс» (наприклад, якість матеріалу, викладацький склад, домашні завдання та зворотний зв’язок від викладачів курсу, інтерактивність та зручність користування платформою, використання різних методів залучення до навчання тощо)? Як ми зможемо оцінити, чи відповідає обрана платформа встановленим критеріям?
- Скільки компанія готова витратити на корпоративні онлайн-курси?
Ілюстрація: utep.edu
|