Чи досягнули ви вершини потенціалу в бізнесі?
Як бізнес-консультанти зазвичай оцінюють успішність свого бізнесу? Найпростіший спосіб — рахувати гроші на банківському рахунку. Але в реальності все виявляється не настільки просто. Існує безліч інших факторів, на які також потрібно звертати увагу, — стверджує Марк Хаас (Mark Haas), президент CMC FIMC, експерт у сфері організаційного управління.
Марк Хаас
(Mark Haas)
|
Основне завдання консультанта — створювати цінність для своїх клієнтів. Але така цінність не завжди безпосередньо трансформується у прибуток консультанта. Тому оцінка потенціалу компанії через розмір прибутків далеко не завжди виявляється ефективною.
Подібну "несправедливість" можна виявити практично у будь-якій сфері. Порівняти хоча б професію військового пілота та інвестиційного банкіра. Військовий пілот зазвичай проходить через набагато складніший процес освіти, повинен бути краще натренований та користується набагато складнішим і дорожчим обладнанням, ніж інвестиційний банкір. Втім, у більшості випадків його прибуток набагато менший. Хоча саме військовий пілот регулярно ризикує своїм життям, тоді як максимальний ризик банкіра — всього лише гроші. Саме тому можна зі впевненістю стверджувати, що ринок далеко не завжди є реальним відображенням вашої цінності чи внеску.
Крім того, у сфері консалтингу часто трапляються випадки, коли різні консультанти отримують абсолютно різну оплату за ідентичну роботу. Тут все залежить від бренду консалтингової компанії та клієнта, з яким він працює. Окрім того, ціна може змінюватися залежно від ринку, навіть якщо цінність сервісу залишається тією самою.
Тому найкращий спосіб об'єктивно оцінити ефективність консалтингового бізнесу — це спостерігати за результативністю клієнтів. Якщо клієнти позитивно відгукуються про консалтингову компанію, впроваджують всі рекомендації і при цьому зростають — значить консалтинг ефективний.
За матеріалами "Are You Reaching High Enough in Your Business?", Institute of Management Consultants USA.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|