ПОДІЇ | Post Factum 15 грудня 2006 р.

Давайте не будемо вимірювати хости і кліки!
(Круглий стіл з проблем оцінки якості інтернет-аудиторії)

У вівторок, 12 грудня 2006-го року в Прес-центрі ЛІГАБізнесІнформ відбувся круглий стіл на тему: "Хто тут? Чи Проблеми оцінки кількості та якості інтернет-аудиторії".

"Ми працюємо в Інтернеті з 1996-го року і розглядаємо цю діяльність, як бізнес" — розповідає генеральний директор інформаційної корпорації ЛІГАБізнесІнформ Сергій Бондаренко.

Основним джерелом прибутку в Інтернеті була і залишається реклама. Проте, до сих пір ключовий клієнт ринку інтернет-реклами, тобто рекламодавець, не зацікавлений у тісній співпраці. З набагато більшим ентузіазмом він співпрацює з іншими медіа: друкованими виданнями, радіо, телебаченням та ін. "Звісно, зважаючи на швидкі темпи розвитку сфери Інтернет в Україні, ми можемо просто очікувати результатів, опустивши руки. Але, якщо ми займаємося бізнесом — нам слід самостійно працювати над розвитком реклами в Інтернеті", — ділиться своїми думками Сергій Бондаренко.

Чому ж рекламодавці рідко звертають увагу на можливості Інтернету? Чому з ринком інтернет-реклами вони працюють за залишковим принципом (в онлайн іде та частка бюджету, яка залишилася після реклами в інших медіа). Чому всі ті переваги, про які говорять власники інтернет-майданчиків, не переконують рекламодавців відмовитися від попередніх маркетингових підходів і зосередитися на позиціонуванні своїх продуктів чи послуг у всесвітній мережі?

Учасники круглого столу, серед яких були присутні керівники провідних он-лайн видань України, (МЕТА.ua, Яндекс.Україна, Ukr.net, Bigmir.net, "Українська правда", "Обозреватель" тощо), представники рекламних агентств та дослідницьких компаній, дійшли висновку, що однією із першочергових проблем ринку інтернет-реклами є відсутність якісних показників. Сьогодні жодна людина чи компанія не може чітко відповісти навіть на найпростіше запитання: Скільки людей користуються Інтернетом в Україні? Існують лише нижня — 701 тис. і верхня 9 млн. межі кількості користувачів Інтернету. Різні дослідження дають різні результати. Еталону ж — дослідження, якому б довіряв кожен користувач і рекламодавець — не існує. Наприклад, на конференції було вирішено вважати, що кількість користувачів інтернету в Україні дорівнює 3,5 млн. В той час, як останнє дослідження, проведене організацією UNCTAD виявило, що кількість інтернет-аудиторії в Україні складає 4,5 млн.

І хоча власники інтернет-майданчиків люблять говорити про величезну кількість інструментів для заміру аудиторії та контролю поведінки користувачів, для рекламодавця така інформація рідко має хоча б якесь значення. Парадоксально, але Інтернет в Україні до сих пір не володіє тими інструментами, які притаманні телебаченню, пресі та радіо. Жодних репрезентативних даних, які б оцінювали вік, стать, статус і т. п. інтернет-аудиторії України не існує. Погодившись розмістити рекламу в Інтернеті, рекламодавець зазвичай не матиме змоги отримати даних ні щодо частоти контактів з аудиторією, ні щодо охоплення аудиторії, як такого. Міряти ж аудиторію хостами та кліками, хоч і вигідно для інтернет-майданчиків — абсолютно не репрезентативно для рекламодавця, адже останній зважає насамперед на ефективність реклами, а всі інші показники є для нього другорядними.

Алевтина Бондаренко, керівник відділу по роботі з клієнтами аналітичної компанії "TNS Ukraine", відзначила, що на сьогодні не існує глобального репрезентативного проекту дослідження інтернет-аудиторії. У той же час Сергій Петренко, директор Яндекс.Україна, звернув увагу на те, що такі проекти вже існують у наших сусідів, наприклад, в Росії та Польщі. В Москві проводиться дослідження, учасниками якого стали 5 тисяч добровольців. Інтернет-користувачі встановили на свої комп'ютери спеціальне програмне забезпечення, яке дає змогу відслідковувати їх рух по Мережі, час перебування на сайтах і т. п. Тобто фактично йдеться про звичайну панель, яка вже давно використовується, наприклад, для дослідження телевізійної аудиторії.

Проте, це зовсім не означає, що інтернет-реклама є неефективною. Навпаки — жоден рекламодавець не був розчарований своїми інвестиціями в Інтернет. За наявності відповідного інструментарію та освітніх програм для рекламодавців, кількість компаній, які будуть готові платити за позиціонування в інтернеті, різко збільшиться. Та й для самих компаній такі інвестиції будуть надзвичайно вигідними, адже на відміну від будь-яких інших медіа, Інтернет відкриває унікальні можливості для фокусування на цільовій аудиторії. Головне — щоб ця аудиторія була якісною.

Учасники круглого столу дійшли до висновку, що для успішного розвитку інтернет-реклами в Україні всім гравцям ринку необхідно проводити політику відкритості і надавати інформацію про свою аудиторію агентствам та рекламодавцям. Таку оцінку повинні здійснювати незалежні компанії за визначеними критеріями і надавати дані не лише за кількістю, але й за якістю аудиторії.

Інформаційна корпорація ЛІГАБізнесІнформ і надалі планує проведення круглих столів щодо вироблення критеріїв оцінки якісних характеристик аудиторії за участю рекламних агентств, прямих рекламодавців і представників провідних інтернет-компаній.

Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Надприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розумуНадприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розуму
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)