ПОДІЇ | Post Factum

Інновації: від ідеї до впровадження

(звіт про конференцію)

Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua

Мене дуже цікавить майбутнє,
оскільки я планую провести
в ньому залишок свого життя.

Jeron Criswell King

23-24 червня у Києві відбулася конференція "Інновації: від ідеї до впровадження", присвячена проривним рішенням для бізнесу, організатором якої виступила компанія IdeasFirst. Протягом двох днів учасники, знайомилися з теорією, практикою і навіть магією інновацій із вуст зірок світового рівня.

Концептуально конференція була розділена на три блоки:

  • майбутнє бізнесу (довгострокові тенденції, як споживчі, так і галузеві);
  • методики генерування та систематизації ідей;
  • процес впровадження інновацій у компанії.

Як наголосили організатори конференції під час відкриття, конкурувати за день сьогоднішній вже недостатньо. Потрібно орієнтуватися на майбутнє. А конкуренція за майбутнє — це конкуренція за можливості, які базуються на стратегічному та інноваційному потенціалі компанії.

Проведена як завжди на високому рівні, конференція не лише розповідала про інновації, але й демонструвала їх, провівши частину сесій у форматі відеоконференцій. Так, слухачі мали змогу "вживу" послухати виконавчого директора компанії ThinkBuzan Кріса Гріффітса (Chris Griffiths), який поділився секретами розробки ментальних карт та використання технологій Mind Mapping, хоча він знаходився за тисячі кілометрів від України у своєму офісі в Лондоні. В тому ж форматі відеоконференції пройшов виступ Джоді Тернер (Jody Turner), консультанта зі стратегічних трендів Trendwatching.com, яка поділилася секретами полювання на тренди та інсайти. Джоді робила доповідь для українців, знаходячись у Сан-Франциско.

Замислитися про майбутнє аудиторію змусив Рольф Єнсен (Rolf Jensen), футуролог, автор книги "Суспільство мрії" та креативний директор компанії Dream Company. Він запросив слухачів до спільних роздумів про те, яким буде майбутнє компаній, наголосивши на тому, що креативність стане одним із вирішальних факторів. При цьому поспішив заспокоїти тих, хто вважає, що у нього немає таланту до креативності. "Креативним може бути абсолютно кожен, — наголосив Рольф, — немає такої речі, як талант до креативності. Всі ми в той чи інший період нашого життя проявляємо її".

Доповідь Рольфа Єнсена була багата на приклади із практики. Він розповів про суть інноваційності таких компаній, як Sony, Apple, Ford та багатьох інших, а також поділився правилами креативності.

Втім, однією з найяскравіших презентацій, яка найбільше сподобалася учасникам, стала доповідь Ідіт Бітон (Idit Biton), віце-президента з марктеингу та стратегічних альянсів компанії SIT Systematic Inventive Thinking. Ідіт ділилася з аудиторією практичними інструментами створення інновацій, детально пояснюючи, чому і як вони працюють.

Вона пояснила, що людям часто буває складно проявити свою креативність та інноваційність у першу чергу через те, що вони мислять про неї в рамках своєї традиційної логіки, тоді як креативність часто проявляється там, де правила "здорового глузду" не діють. Щоб пояснити цю точку зору, Ідіт запропонувала слухачам провести невеличкий тест: самостійно вигадати інноваційний тренажер для будь-якої частини людського тіла за 1 хвилину. Через одну хвилину вона попросила повторити цей тест, але з одним обмеженням — цього разу потрібно було вигадати тренажер для будь-якої частини людьского тіла, яким можна було б користуватися водієві автомобіля під час руху.

В якому із двох випадків, на вашу думку, вигадати інноваційний продукт буде простіше? Здоровий глузд підказує нам, що у першому, адже простору для уяви і фантазії там більше, а обмежень — практично немає. Але, як показує практика, креативність найкраще проявляється саме тоді, коли існують обмеження. І це дуже чітко було видно по реакції аудиторії — розв'язання другого завдання запропонували куди більше слухачів, ніж першого.

Будь-який дурень здатен "вдосконалювати" продукт, додаючи до нього додаткові опції, ускладнюючи та підвищуючи його ціну. Але тільки генії можуть зробити навпаки — спростити, прибрати зайві опції та здешевити продукт, запропонувавши справжню інновацію.

Ідіт Бітон розповіла про різні методи створення інновацій та моделі креативності, починаючи від "руйнування" певних критичних деталей продукту і пошуку нових рішен, і закінчуючи подоланням функціональної фіксації (коли предмети починають розглядатися під різними кутами зору, а не тільки з точки зору їхньої традиційної функції) та структурної фіксації.

Другий день конференції ознаменувався більш практичними доповідями, зокрема, перед слухачами виступили засновник компаній "Інком" і "Датагруп" Олександр Кардаков; керуючий директор компанії Strategos Педро до Кармо Коста; бізнес-консультант та експерт з управління виробництвом та ланцюжком постачання за методикою ТОС Дарюс Радкявичюс; директор по роботі з корпоративними клієнтами компанії Cisco Україна Володимир Орлов та інші.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Фриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавцівФриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавців
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)