Сучасність e-commerce
Бас Годска (Bas Godska), голландський підприємець та засновник консалтингової фірми Acrobator.com, на зустрічі у креативному просторі «Часопис» поділився своїми секретами роботи в галузі електронної комерції. Інтелект-простір kmbs пропонує вашій увазі цікаві тези спікера.
Бас Годска
(Bas Godska)
|
Базові поради
Реалії електронної комерції на сьогоднішній день такі, що суспільство ще не готове переходити на онлайн-купівлю. Головна причина — недовіра до інтернет-магазинів через наявність у них «сірих» товарів.
Онлайн-маркетинг тримається на тому, що потенційний клієнт бачить товар, після чого приймає рішення щодо його покупки. З часом кількість інструментів для приваблення споживачів збільшується. Але є деякі географічні розбіжності, на які варто зважати. Скажімо, країни СНД потребують «новинок», але не завжди до них готові. Тому важливо знайти нішу, бажано ще не заповнену, де ваша ідея буде інноваційною та максимально корисною.
Якщо стартапер планує працювати у сфері електронної комерції, то йому варто врахувати такі рекомендації:
- Знайдіть свою нішу і перевірте, чим і для кого корисна ваша ідея.
- Обирайте ділових партнерів, з якими ви на «одній хвилі».
- Переконайтеся, що ваші погляди на бізнес сумісні з поглядами інвесторів.
- Уникайте бюрократії хоча б на початку діяльності. Вона відбирає цінний час, необхідний для зародження ідей та проведення мозкових штурмів.
Оптимізація сайту
Електронна комерція вимагає чіткого бачення того, яким має бути сайт. Для його оптимальної роботи необхідно пам’ятати основні правила:
- Веб-сторінка повинна давати відповіді на ймовірні питання клієнта.
- Структура сторінки, де можна легко знайти інформацію, — найбільш приваблива для користувача.
- Використовуйте статистику пошукових запитів по регіонах.
- Вказуйте на сайті повну адресу та номер телефону, щоб пошукова система ідентифікувала ваше місцезнаходження.
- Не використовуйте багато тексту. Оберіть кілька ключових фраз, що описують послуги, які ви надаєте.
Формула оцінки
C.A.S.H.C.O.W. B.O.M.B.E.R. — маркетинг-методологія, яка оцінює доцільність та необхідність використання певного маркетингового елементу в бізнес-моделі. Електронна комерція — саме та сфера, де такий метод працює стовідсотково. Розшифровується формула так:
С (Cost per click) — витрати на один клік. При використанні контекстної реклами ви платите за кліки на ваше рекламне оголошення, а не за кількість його показів. Тобто сплачуєте за реальні дії клієнта та його інтерес до вашого сайту.
А (Affiliate marketing) — "партнерський маркетинг", привабливий і найменш ризикований метод купівлі онлайн-реклами для залучення клієнтів. Суть у тому, що ви отримуєте відвідувачів з партнерських сайтів або блогів і розраховуєтеся з партнерами, базуючись на результаті. Вам не потрібно платити за кількість показів вашої реклами онлайн або за кількість кліків, ви просто платите за кожну одиницю товару, яку допоміг вам продати партнерський сайт або блог.
Не економте на якісній аналітиці, інвестуйте свій час у пошук прихованої інформації
|
S (Search engine optimization). Функціональність вашого сайту залежить від його внутрішньої та зовнішньої пошукової оптимізації. Вони визначаються кількістю зовнішніх посилань на ваш сайт і мають спільну мету — індексація сайту в пошукових системах Google, Bing, Yahoo, Yandex. Покращуйте свій сайт. Внутрішня оптимізація залежить від HTML-коду, кількості та обсягу тексту, його форматування, кількості заголовків та структури. А зовнішня враховує обмін посиланнями.
H (Human interaction) — соціальна взаємодія, найбільш близький до споживачів маркетинговий інструмент. Використовуйте його для того, щоб стати ближче до клієнтів і максимально зрозуміти їхні потреби. Call-центри, «живі чати» з відвідувачами на сайті, спілкування в соціальних мережах — це найбільш дієва взаємодія з клієнтом, коли інформації на сайті для нього недостатньо. До того ж, особистий контакт відіграє не останню роль.
C (Customer relationship management). В електронній комерції неможливо обійтися без взаємодії з клієнтами через e-mail, SMS та телефон. Компанії, особливо великі, створюють бази даних з контактами клієнтів для подальшої сегментації, прогнозування та аналітики, розуміння купівельного потенціалу споживачів на основі їхніх попередніх покупок. Завдяки такому аналізу можна використовувати різні підходи до продажу кожній з груп клієнтів.
O (Optimized usability). Зазвичай клієнт не повертається на сайт, де йому складно знайти потрібну інформацію. Коли ви будуєте або покращуєте свій сайт, поставте собі декілька важливих питань: чи легко користувачеві знайти важливу інформацію? Чи логічна структура сайту? Чи легко здійснювати пошук по сайту та купувати? Щоб мати максимально адекватну відповідь, також запитайте про це звичайних людей, які не мають відношення до вашого бізнесу, а лише свіжий погляд на недоліки користування сайтом.
W (Web analytics). Не економте на якісній аналітиці, інвестуйте свій час у пошук прихованої інформації. Для цього є спеціальні інструменти веб-аналітики: Google Аnalytics, Omniture, Webtrends, Webtrekk тощо.
Друга частина формули приховує такі складові: бренд, онлайн-спільноти (HootSuite, UberVU, PageLever, EdgeRank, Shoutlet та ін.), мета-пошук, банери, електронна пошта, ретаргетинг (забезпечення користувача потрібними оголошеннями в певний час).
І, нарешті, у сфері електронної комерції не варто боятись помилок. Натомість треба пам’ятати: якщо вам дуже комфортно — це означає, що ви надто повільно рухаєтесь. Намагайтесь кожного дня робити щось нове, що ви не наважувалися робити до цього — і успіх з великою ймовірністю буде за вами.
|