ІНТЕРВ'Ю | Robert Sutton 20 жовтня 2010 р.

Уроки від жахливих керівників

В інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі, професор управління та автор кількох книг-бестселерів, серед яких "Жодних покидьків" (The No Asshole Rule), Роберт Саттон (Robert Sutton) ділиться уроками зі своєї нової книги "Хороший бос, поганий бос" (Good Boss, Bad Boss).

Роберт Саттон (Robert Sutton)
Роберт Саттон
(Robert Sutton)
З.: Яка різниця між генеральним директором та менеджером середньої ланки з точки зору їхньої поведінки та відчуття своєї керівної ролі?

В.: Підлеглі завжди стежать за своїми керівниками і помічають будь-які їхні сильні та слабкі сторони. Для керівників, які знаходяться на найвищих позиціях — це спостереження найбільш інтенсивне. Все, що ви робите, не залишається непоміченим. Тому вам потрібно з надзвичайною увагою ставитися до кожної своєї дії. І тим більше, що на вищій посаді ви знаходитесь.

Окрім того, керівники зазвичай отримують як більше слави, так і більше звинувачень за свої дії. Це особливо стосується генеральних директорів. Варто генеральному директорові досягнути якогось успіху в минулому — і його підлеглі почуватимуться впевнено, адже вони працюють разом з людиною, яка вміє досягати успіху. Втім, невдача також може поставити "клеймо" на керівника, якщо той не вміє правильно з нею справлятися.

З.: Ми часто чуємо про злочинців, які стали такими, тому що росли у злочинному середовищі. А погані керівники також є наслідком середовища, в якому вони зростали та виховувались?

В.: Може бути по-різному. Один із найяскравіших прикладів, який я часто використовую для ілюстрації боса-покидька — це відомий голівудський продюсер Скотт Радін (Scott Rudin). Багато людей, яким доводилося працювати зі Скоттом, перейняли його поведінку. Але не всі. Деякі люди сприймали його як антиприклад, стверджуючи: "Я використаю свого керівника як приклад того, як не потрібно робити".

З.: Наскільки складнішою є робота керівника, статус підлеглих якого ранжується від найвищого до найнижчого?

В.: Набагато складнішою. Тому що їхні підлеглі керуються різними типами мотивації. Один мій товариш купив мережу кінотеатрів. Можливо, принцип найму найкрщих співробітників, кожен з яких керується однаковими принципами, підходить для багатомільйонних мультиплексів. Але мій товариш мусив мати справу зі студентами, які працювали всього протягом року, або навіть менше. Він говорив, що є чотири речі, яких він може вимагати від своїх підлеглих: з'являтися на роботу, виглядати більш-менш пристойно, не займатися власними справами на робочому місці і не красти. Якщо він знайде таких студентів — це вже буде чудово.

Робота може бути найважливішою річчю у вашій системі пріоритетів, але це ще зовсім не означає, що всі навколо сповідують такі-само принципи. Особливо, якщо ви володієте бізнесом, а для ваших підлеглих це "просто робота".

З.: Якщо власник компанії або топ-менеджер не здатен або не хоче звільняти людей або проводити дисциплінарну роботу, чи може він найняти спеціальну людину ("поганого хлопця"), який виконуватиме цю роботу за нього?

В.: Безперечно! І такі приклади неодноразові. Еліс Вотерс (Alice Waters) протягом своєї кар'єри у Chez Panisse ніколи не звільняла людей і не робила виговорів. Замість неї це робив спеціально запрошений співробітник. Саме він говорив працівникам "Еліс незадоволена поточним станом справ. Можливо, вам краще пошукати роботу деінде"? Основна іронія полягає в тому, що люди дійсно любили Еліс, навіть після звільнення.

Втім, хоч ви й можете найняти людину, яка виконуватиме "брудну роботу" замість вас — все ж найбільш ефективні керівники виконують її самостійно. Вони навчаються робити її таким чином, щоб здійснювати найменшу шкоду собі, компанії та працівнику, якого дисциплінують чи звільняють.

З.: Із Вашої книги стає очевидним, що вміння бути хорошим керівником передбачає багато особливостей: бути впевненим, бути активним, діяти так, наче ви все контролюєте. Чи не втомлює це і чи не призводить до втрати автентичності?

В.: Коли ви приймаєте рішення — ніхто не може сказати, правильне воно чи хибне. Але дослідження показують, що якщо ви, як авторитетна особа, поводитесь впевнено при впровадженні рішення — це збільшує ймовірність успіху. Якщо ж вам не вистачає впевненості — люди почуватимуться менш залученими і працюватимуть не так натхненно для втілення рішення у справу. Вони менше довірятимуть вам як лідеру. Тому вам потрібно переконати їх, що ви все контролюєте. Якщо після цього виявиться, що ви зробили помилку — потрібно визнати: "Я був неправий" і пояснити, що ви робитимете інакше, щоб виправити ситуацію.

З.: Якщо ми наймаємо керівника на роботу, які запитання можна йому поставити, щоб переконатися, що з нього вийде хороший бос.

В.: Інтерв'ю — один із найгірших способів оцінки людей. Розмова з колишніми співробітниками — набагато кращий спосіб, тому що дозволяє довідатися, як насправді поводиться кандидат на робочому місці. Ще один непоганий підхід — призначити випробувальний період, щоб дізнатися, як кандидат справиться з покладеними на нього завданнями.

За матеріалами "Lessons From Nightmare Bosses", Inc.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)