Інтерв'ю з Ленні Мендонца, керівником McKinsey
Довгострокова успішність бізнесу частково залежить від його здатності адаптуватися до змін у суспільстві. При цьому довгострокова успішність суспільства залежить від здатності бізнесу залишатися конкурентним, створювати робочі місця та відігравати конструктивну роль у місцевих спільнотах. Цей "контракт" між бізнесом та суспільством постійно еволюціонує, стверджує Ленні Мендонца (Lenny Mendonca), керівник McKinsey & Company.
"З точки зору довгострокової перспективи бізнес зацікавлений у тому, щоб суспільство, в якому він працює, залишалося функціональним та успішним", — пояснює він. В короткому інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі, Мендонца ділиться своїми думками щодо зростання очікувань від бізнесу та його ролі у формуванні суспільства.
Ленні Мендонца
(Lenny Mendonca)
|
З.: Розкажіть, будь-ласка, про поточний стан справ у державному та приватному секторах?
В.: На мою думку, сьогодні ще більш важливо, щоб бізнеси брали на себе активну роль, ніж це було протягом кількох останніх десятиліть. Таке вже траплялося раніше і дозволяло вирішити складні глобальні проблеми. А оскільки сьогодні ми зіткнулися з дуже серйозними проблемами в економіці, то в найкращих інтересах бізнесу вирішити ці проблеми.
З.: Чи розуміють бізнес-лідери важливість таких підходів?
В.: На мою думку, більшість лідерів бізнесу чудово розуміють та допомагають своїм спільнотам справлятися з різними викликами. На жаль, часто виходить так, що державна влада не поспішає вступати в подібні дискусії, навіть якщо бізнес повністю готовий до цього. Влада має свої інтереси, а політики мають свої персональні інтереси, тому провідним бізнесам часто доводиться докладати всіх зусиль для того, щоб спонукати дискусію між владою та бізнесом.
З.: Чи означає це, що Ви вважаєте бізнес каталізатором взаємодії між двома сторонами?
В.: Я вважаю, що провідні професійні бізнесмени, до яких входять і консультанти, не лише є частиною суспільної моделі бізнес-лідерства, але й повинні підтримувати взаємодію. Компанія McKinsey, наприклад, активно залучається у цей процес.
З.: На Вашу думку, чи зможе цей процес стати основним драйвером бізнесу?
В.: Я не впевнений, що компанії повинні сприймати це як єдиний драйвер бізнесу чи тим більше — джерело для генерування прибутку. Але в чому я впевнений, то це в тому, що створення привабливого бізнес-середовища та глобального економічного середовища в інтересах всіх учасників цього процесу.
З.: Наскільки оптимістично Ви оцінюєте перспективи цього процесу?
В.: Я сказав би, що ми досить реалістично оцінюємо короткострокові перспективи. Наразі нам доводиться працювати в байдужому політичному середовищі практично без будь-якої підтримки з боку держави. Але якщо дивитися в довгостроковому розрізі, то наші перспективи виглядають цілком оптимістично і залежать тільки від того, чи захочуть лідери здійснювати конкретні дії для покращення.
За матеріалами "One on One with McKinsey's Lenny Mendonca", Consulting Magazine
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|