Інноваційність націй
Професор бізнес-школи INSEAD Сомітра Дутта (Soumitra Dutta) відшукав об'єктивний спосіб оцінки перспектив подальшого розвитку тієї чи іншої нації. Для цього він використовує так званий "Глобальний індекс інноваційності" (Global Innovation Index). Професор Дутта дає відповіді на запитання щодо глобального індексу інноваційності та інші питання, пов'язані з його дослідженнями.
Сомітра Дутта
(Soumitra Dutta)
|
З.: Що привело Вас до створення "Глобального індексу інноваційності"?
В.: Ми бачили, що існують значні зміни у світі інновацій, які неможливо оцінити в рамках наявних метрик. Особливо, якщо йдеться про країни, що розвиваються.
Тому ми вирішили створити модель, яка б краще змогла оцінити цілісну природу інновацій як в розвинутих країнах, так і в країнах, що розвиваються. Таким чином ми оцінюємо п'ять типів внесків: інституції, людський капітал, інфраструктура, складність ринку та складність бізнесу, — а також два типи результатів: наукові та креативні. Ми стикаємося зі значною кількістю обмежень, особливо, в тих питаннях, які стосуються доступності даних та методологій, але ми працюємо над їх подоланням.
З.: На які основні тенденції в інноваціях вказує цьогорічне дослідження?
В.: Дослідження підтверджує значне зростання Китаю протягом кількох останніх років. Китай — це країна із низьким та середнім прибутком, але за останній час вона ввійшла до 30-ти найбільш інноваційних країн. Тепер вона знаходиться на 29-му місці, а минулого року була на 43-му.
З.: А що Ви можете сказати про Індію?
В.: Індія, навпаки — спустилася в рейтингу. Цього року вона зайняла 62-е місце, порівняно із 56-им у 2010-му році та 41-им у 2009-му.
З.: Багатьом це може видатися доволі несподіваним. Адже існує стереотип, що Індія більш інноваційна країна, ніж Китай.
В.: За іншим показником, який ми теж іноді застосовуємо, Індія знаходиться на 9-му місці у світі. Цей показник враховує в першу чергу кількість результатів, але не враховує внески. Втім, якщо дивитися на класичний глобальний індекс інноваційності — то тут Індія пасе задніх.
З.: Які інші цікаві результати дослідження?
В.: Насамперед, завдяки дослідженню ми можемо констатувати факт, що інноваційність стає глобальною. У топ-30 найбільш інноваційних країн можна знайти Сінгапур, Гонконг, Ізраїль, Корею, Японію, Естонію, Китай — ми бачимо в цьому переліку країни з усіх куточків світу.
З.: Поділіться, будь-ласка, порадою для міжнародних компаній, які хочуть зберегти свою конкурентну перевагу.
В.: Компаніям потрібно розуміти, що найбільше інновацій буде з'являтися на тих ринках, де багато людей вперше стають споживачами. Ці нові споживачі демонструють зростаючий попит на продукти та сервіси, їм потрібна освіта та медицина. Міжнародним компаніям потрібно вдаватися до інновацій, щоб задовольнити всі ці нові потреби.
У той же час вони зіткнуться з новими конкурентами — локальними компаніями, які краще розуміють місцевий ринок та краще пристосовані до його вимог. Не виключено, що деякі з цих конкурентів скоро зможуть позмагатися з міжнародними компаніями і на глобальному ринку.
Основна ідея полягає в тому, що інновації можуть прийти з найбільш несподіваних місць і набувати абсолютно різних форм. Тому компаніям потрібно адаптуватися до них і завжди бути готовими до змін.
За матеріалами "The Innovativeness of Nations", strategy+business
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|