Соціальні мережі перетворюються на "ворога №1" для роботодавців. Зрештою, якщо все, написане про новітні медіа — правда, тоді важко повірити, що у співробітників, які ведуть активне "віртуальне" життя, залишатиметься час на їхній безпосередні робочі обов'язки.
Втім, останнє дослідження, проведене виробником безкоштовних онлайн ігор PopCap (і хто лишень вигадує такі назви) показало, що короткі "електронні" перерви під час робочого дня можуть знизити стрес співробітника та відновити його для здійснення подальших робочих обов'язків.
Перш, ніж зробити очевидний висновок: "Про що інше вони могли сказати? Адже вони розробники онлайн-ігор", важливо звернути увагу на те, що говорячи про необхідність відновлення вони мають на увазі короткі (десятихвилинні) перерви, під час яких співробітник може займатися власними справами. А інакше, на думку представників PopCap, існує ризик "втратити" співробітника на цілий вечір, який він проведе у соціальній мережі, плануючи наступну вечірку чи завантажуючи фотографії.
Ці висновки з'явилися не на порожньому місці. Під керівництвом спеціаліста Goldsmith University, доктора Чеморо (Chamorro) було проведено психометричне дослідження. В рамках дослідження було протестовано ефект різних типів онлайн-перерв на результативність та ефективність співробітників. Цікаво те, що рівень продуктивності суттєво підвищувався, якщо керівництво офіційно затверджувало право працівників на десятихвилинну перерву. Мабуть не дарма у Google кожен співробітник має право потратити на власні потреби аж 2 години (!) робочого часу.
Результати дослідження PopCup перегукуються із даними більш раннього нідерландського дослідження, яке виявило, що співробітники, які отримують офіційне право протягом певного періоду займатися особистими справами в Інтернеті, показують куди вищий рівень продуктивності за рахунок більш вдалого управління часом та пріоритезації робочих завдань. Окрім того, вони куди більш вільно почувають себе на робочому місці.
Проблема ж полягає в тому, що "візит" до Facebook зазвичай триває довше, ніж 10 хвилин. У реальності, за даними опитування, проведеного у 2005-му році, американський працівник витрачав на особисті справи у середньому 2 години робочого часу. Саме тому переважна більшість роботодавців, яка побоюється неефективних втрат робочих ресурсів, закриває своїм співробітникам доступ до соціальних мереж. І навряд чи ця ситуація зміниться найближчим часом.