НОВИНИ від 05.12.2024


Як компанії насправді використовують штучний інтелект?

Стефано Пунтоні з Wharton School розповідає про ключові висновки нового звіту, який демонструє сейсмічний зсув у ставленні компаній до штучного інтелекту та його використання за короткий проміжок часу.

Генеративний штучний інтелект (GenAI) перетворюється з цікавої іграшки на незамінний інструмент, який все більше компаній інтегрують у повсякденну діяльність, — йдеться у новому звіті експертів Wharton School і маркетингових консультантів із GBK Collective.

Growing Up: Navigating Gen AI’s Early Years

«Growing Up: Navigating Gen AI’s Early Years» («Дорослішання: навігація ранніми роками GenAI») — це опитування понад 800 бізнес-лідерів вищого рівня у великих організаціях, яке виявило сейсмічний зсув у їхньому ставленні та застосуванні ШІ протягом короткого часу. У 2023 році, в перший рік опитування, лише 37% повідомили, що використовують ШІ щотижня. У 2024 році ця цифра зросла до 72%. Негативне сприйняття, а саме занепокоєння і скептицизм, пом’якшуються, оскільки відповідальні за прийняття рішень досліджують, як ця прогресуюча технологія може допомогти їхнім фірмам стати кращими.

«Я був дуже радий побачити результати. Картина, яку ми отримуємо, полягає в тому, що люди дізнаються про GenAI — і те, що вони дізнаються, їм подобається», — сказав професор маркетингу Wharton Стефано Пунтоні (Stefano Puntoni), який також є співдиректором факультету штучного інтелекту. Він склав звіт разом із Джеремі Корстом (Jeremy Korst), партнером GBK Collective, та Мері Пурк (Mary Purk), виконавчою директоркою з питань ШІ у Wharton School.

Згідно з опитуванням, генеративний ШІ широко впроваджується в різних функціях, навіть у таких відділах, як маркетинг і HR, які спочатку були повільними з його впровадженням. Найбільше ШІ використовується в написанні та редагуванні документів і пропозицій (64%), за ним слідують аналіз даних і аналітика (62%). Серед інших функцій, які найчастіше використовуються, — обслуговування та підтримка клієнтів (58%), виявлення та запобігання шахрайству (55%), а також фінансове прогнозування та планування (53%).

За словами Пунтоні, опитування також свідчить про скорочення розриву між двома крайнощами — переконаннями про те, що ШІ є або провісником загибелі, або воротами в утопію. У міру того, як люди знайомляться з ним ближче, вони стають більш допитливими і менш боязкими. Вони охочіше експериментують зі штучним інтелектом, розуміючи при цьому його обмеження, зокрема неправдиву інформацію, відому як галюцинації. Учасники опитування назвали точність, упередженість, конфіденційність даних, командну інтеграцію та етику своїми головними проблемами.

«Ви маєте думати про це як про інструмент, а інструменти самі по собі не є поганими», — сказав Пунтоні. «Небезпека полягає в тому, що ви починаєте вірити у все, що там написано, тому нам потрібно вбудовувати системи для перевірки фактів».

Погляд у майбутнє

Пунтоні зазначив, що опитування в цілому позитивно оцінює майбутнє ШІ, але він не хотів би спекулювати на тему того, що ті ж самі питання можуть виявити через п’ять років. Однак в одному він упевнений: організації продовжуватимуть експериментувати зі штучним інтелектом, щоб з’ясувати, як він працює найкраще для них. А з його розвитком еволюціонуватимуть й інші технології, необхідні для того, щоб зробити його більш зручним і практичним, наприклад, голосовий інтерфейс.

«Я не вірю, що проблема галюцинацій коли-небудь буде повністю вирішена, але очевидно, що ми досягаємо значного прогресу», — сказав він. «У нас ще багато бензину в баку, щоб навчитися використовувати цю технологію і розвивати додаткові інновації».

Хоча ШІ розроблявся десятиліттями, Пунтоні та його колеги погоджуються, що стрімкий прогрес останніх кількох років відкрив нову еру, в якій зміни відбуватимуться набагато швидше, ніж, скажімо, 40 років, які знадобилися фабрикам для переходу від використання парових двигунів до електрики.

«Це тільки початок, — переконаний Пунтоні. «Я думаю, що велика віддача прийде не від того, що ми робимо речі краще, а від того, що ми робимо кращі речі».







  ВСІ НОВИНИ



МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua