НОВИНИ від 29.08.2024


Парадокс штучного інтелекту: застарілі моделі роботи перешкоджають ефективності

Майже половина працівників, які використовують штучний інтелект, кажуть, що не уявляють, як досягти очікуваного роботодавцями підвищення продуктивності, що може призвести до вигорання, — йдеться у новому звіті.

Керівники очікують, що штучний інтелект підвищить продуктивність праці та дозволить співробітникам вільно планувати свій графік, щоб охопити більше високоцінної роботи. Але працівники відчувають, що впровадження ШІ-інструментів робить їхню повсякденну роботу складнішою, ніж раніше, свідчать результати нового опитування.

Звіт «Від вигорання до балансу: моделі роботи з використанням ШІ» (From Burnout to Balance: AI-Enhanced Work Models) від фріланс-платформи Upwork виявив: 77% працівників стверджують, що ШІ-інструменти фактично знизили їхню продуктивність і збільшили робоче навантаження принаймні в одній сфері.

Парадокс штучного інтелекту: застарілі моделі роботи перешкоджають ефективності

Нездатність скористатися підвищенням продуктивності посилюється прогалинами в навчанні. Майже половина (47%) працівників, які використовують ШІ, кажуть, що не мають уявлення про те, як досягти підвищення продуктивності, якого очікують їхні роботодавці.

Опитування охопило 2 500 керівників вищої ланки, штатних працівників і фрілансерів у США, Великобританії, Австралії та Канаді.

Згідно зі звітом, подальше збільшення робочих навантажень ставить все більше співробітників під загрозу вигорання. Масла у вогонь підливають і неадекватні бізнес-практики: роботодавці вважають, що вони забезпечують достатній рівень добробуту, але працівники вважають інакше.

84% топ-менеджерів стверджують, що продуктивність не може бути досягнута за рахунок добробуту. Однак 81% керівників повідомляють, що протягом останнього року вони очікували від працівників збільшення продуктивності та відповідальності.

«Більшість керівників вважають, що їхні компанії перейшли до більш гнучких моделей роботи (90%) і що існують практики, які допомагають співробітникам зрозуміти, як їхня робота пов’язана зі стратегічними цілями вищого рівня (94%)», — йдеться у звіті.

Незважаючи на твердження співробітників, що вони можуть працювати гнучко (73%) і з більшою чіткістю щодо стратегічних цілей (80%), вони не згодні з думкою керівників. Хоча 69% керівників вищої ланки усвідомлюють, що багато співробітників борються з поточними вимогами їхніх посад, лише 60% штатних працівників вважають, що їхні роботодавці цінують їхній добробут, йдеться у звіті.

Ці очікування можуть мати згубний вплив на утримання персоналу. 40% співробітників вважають, що їхні компанії вимагають від них занадто багато, коли мова йде про штучний інтелект. Через це кожен третій опитаний працівник каже, що, швидше за все, звільниться в найближчі шість місяців, тому що «вигорить або перевтомиться», — йдеться у звіті.

Суть проблеми

Якщо очікується, що штучний інтелект має полегшити роботу, чому це не завжди так?

Згідно з дослідженням Upwork, організаціям не вдається розкрити весь потенціал генеративного ШІ для підвищення продуктивності, оскільки вони впроваджують нові технології в застарілі моделі та системи.

«Бізнес-лідерам необхідно змінити підходи до організації талантів і роботи, збалансувавши традиційні та нетрадиційні підходи», — йдеться у звіті. «Це включає в себе використання альтернативних кадрових резервів, спільне створення показників продуктивності зі своїми співробітниками та вільне володіння мовою навичок, а не посадових інструкцій».

Працівників, які стверджують, що вони намагаються відповідати вимогам організації щодо продуктивності, найчастіше оцінюють за швидкістю та ефективністю (39%), а не за їхнім внеском у стратегію (29%) чи креативністю та інноваціями (24%).

Досягнення більшого балансу між продуктивністю та добробутом вимагає нових способів роботи, йдеться у звіті. Впровадження ШІ-інструментів у ті ж самі робочі місця та робочі процеси і вимагання від співробітників підвищувати продуктивність ризикує посилити відчуття вигорання, яке люди вже відчувають.

«Цей парадокс продуктивності виникає через... відсутність інвестицій у розвиток робочої сили поряд із технологіями, а також через часту невідповідність між технологіями та бізнес-процесами», — зазначається у звіті. «Як наслідок, багато організацій стикаються з тим, що очікуване зростання продуктивності, пов’язане з технологіями, затримується або зменшується».

За матеріалами FM






  ВСІ НОВИНИ



МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua