Гумор у бізнесі: топ-23 першоквітневих кампаній 2023 року
Перше квітня — єдиний день у році, коли люди та організації мають повну свободу виражати своє почуття гумору. Компанія Stand-Up Strategist, яка відстежує та оцінює найкращі присвячені цій даті корпоративні кампанії по всьому світу протягом багатьох років, представила свій рейтинг топ-23 першоквітневих кампаній 2023 року.
«Чому саме 23, запитаєте ви? Ну, у людини 23 пари хромосом, і ми віримо, що гумор є фундаментальним. 23 також є щасливим числом для тих, хто занурений у теорію чисел. Але здебільшого ми просто відчуваємо, що 23 — кумедне число. І щоб відсвяткувати збіг 23 найкращих у 2023-му році, ми запросили спеціальну групу зіркових суддів, які допомогли нам визначити переможців», — пояснюють автори рейтигу.
Гумор є одним із ключових проявів креативності, допитливості та нашої здатності досліджувати абсурд — усіх важливих рис корпоративного лідерства та культури у світі, де стояти на місці не можна. Це також один із найкращих способів налагодити зв’язок із будь-якою авдиторією — будь то клієнти, спільноти чи співробітники.
Щоб відсвяткувати і продемонструвати важливість гумору, Stand-Up Strategist (SUS) починаючи із 2018 року складає топ-23 щорічних рейтингів корпоративних першоквітневих кампаній (призупинений у 2020 і 2021 роках через пандемію). Є деякі закономірності, які заслуговують на увагу. Участь у першоквітневих розіграшах є справді глобальною — вони охоплюють усі континенти, за винятком Антарктиди, а також різні галузі, серед яких найпомітнішими є авіа- та автомобільна промисловість, високі технології та виробництво споживчих товарів. І в них часто фігурує особисто CEO/засновник компанії — найвідоміший із них Джон Леґір (John Legere), колишній CEO T-Mobile USA. Цікавий факт: Іспанія та більшість країн Латинської Америки мають власну версію Першого квітня — «Dia de los Inocentes», що святкується у грудні.
Аби обрати переможців, куратори SUS і запрошені судді cкористалися наступними цікавими критеріями (зверніть увагу, що в той час як перші два вимірюють привабливість кампаній, останні три оцінюють їхній вплив на ключові фактори корпоративного успіху — стратегію, бренд і культуру):
Розважальна цінність. Наскільки універсально смішною, оригінальною та розумною є концепція, що лежить в основі кампанії? Наскільки вона викликає сміх, роздуми та бажання поділитися нею з іншими?
Якість виконання. Наскільки добре представлена основна концепція, який рівень виконання, увага до деталей та загальна якість кампанії?
Опортуністичний абсурд. Наскільки концепція, що лежить в основі кампанії, насправді містить зародки нового стратегічного напрямку, бізнес-ідеї або потенційної ринкової пропозиції?
Релевантність бренду. Наскільки основна концепція відповідає суті бренду та ринковому позиціонуванню компанії і може допомогти в його просуванні?
Вплив на культуру. В якій мірі основна концепція може слугувати для об’єднання та згуртування персоналу навколо оптимальної стратегії та культури?
Переможці 2023 року
До остаточного рейтингу топ-23 увійшли кампанії з 13 країн, включаючи Норвегію, Індію, Францію, Японію та ОАЕ, причому найбільше кампаній було представлено з США (8). Загалом дев’ять переможців походять з американського регіону, сім — з Азійсько-Тихоокеанського регіону і ще сім — з Європи, Близького Сходу та Африки, що свідчить про справді глобальне поширення.
Перше місце дісталося Solo Stove за дуже смішну та розумну кампанію Plume. Вона показує, як виробники бездимних камінів усвідомили свою помилку і створили камін із технологією додаткового диму.
На другому місці — новий детектор дурні від Airthings, який допоможе вам дізнатися, коли хтось буде наповнений гарячим повітрям.
І на третьому місці — Duolingo, що об’єдналася з Peacock, щоб представити глядачам «Мову кохання» — реаліті-шоу знайомств, де ніхто не розмовляє однією мовою.
Всіх 23-х фіналістів та їхні гумористичні кампанії ви можете подивитися тут.