Дослідження: Більшість працівників вважають відвідування офісу «марною тратою часу»
У 2023 році майже 60% співробітників отримали в тій чи іншій формі мандат на повернення в офіс (return-to-office, RTO), при цьому відсоток повністю віддалених співробітників знизився до 33% минулого року (з 44% у 2022 році). Проте більше половини (54%) співробітників, опитаних платформою Appspace і представлених у звіті про тренди та інсайти щодо робочого досвіду (2024 Workplace Experience Trends & Insights Report), погоджуються, що відвідування офісу «здається марною тратою часу». При цьому багато респондентів зазначають, що їхній офісний простір не сприяє продуктивній роботі, а колег недостатньо для того, щоб сприяти взаємодії.
Одним із наслідків руху RTO є колективне прагнення до «цілеспрямованого використання офісу» — ідея про те, що працівники хочуть мати вагому причину ходити до офісу, окрім мандатів та поверхневих стимулів.
У новому звіті досліджується, як люди визначають свій робочий досвід сьогодні, через чотири з гаком роки після того, як багато організацій перейшли на віддалену та гібридну моделі роботи через пандемію. У звіті також йдеться про те, як змінилися погляди працівників на моделі робочого місця за останні роки і чи використовують організації технології для підвищення продуктивності та співпраці — незалежно від того, де вони працюють.
Оскільки використання технологій постійно присутнє в особистому житті працівників, вони очікують, що їхні робочі інструменти розвиватимуться разом із ними. Таким чином, планка для «хороших» технологій на робочому місці набагато вища, ніж була раніше.
Це може пояснити, чому респонденти з кожним роком стають менш задоволеними своїми робочими технологіями. Відсоток працівників, які відповіли «Я повністю задоволений робочими інструментами та технологіями моєї компанії», знизився за останні три роки: 39% відповіли «так» у 2021 році, 33% у 2022 році та 29% у 2023 році.
Що стосується поглядів поколінь, дослідження Appspace показало, що покоління Z найбільше підтримує RTO (77%), тоді як міленіали — найменше (59%). Серед усіх поколінь 73% респондентів погоджуються з твердженням «мій роботодавець міг би зробити більше для покращення досвіду роботи в офісі».
Працівники, які виступають проти відвідування офісу («детрактори»), віддають перевагу гнучкості дистанційної роботи і не люблять довгих поїздок на роботу з дому. Вони також вказують на витрати на проїзд і харчування, пов’язані з роботою в офісі. Завершують список причин, через які вони виступають проти відвідування офісу, такі:
Простір не сприяє продуктивній роботі.
Недостатня кількість колег в офісі.
Побоювання щодо здоров’я та безпеки.
Недостатня технологічність.
Різні погляди на робоче місце, схожі цілі
Прихильники RTO мають інший погляд на те, як їм найкраще працювати. Вони наводять різні причини, чому хочуть працювати в офісі, включаючи, але не обмежуючись ними, відсутність соціального аспекту офісу, чітке розмежування між роботою та особистим життям, а також кращий доступ до ресурсів і зручностей. Деякі навіть відповіли, що їм подобається їздити на роботу.
Згідно зі звітом, технології залишаються найбільшою перешкодою для всіх моделей роботи. Головні виклики для віддалених, гібридних та офісних працівників у 2023 році були однаковими: 1) технічні проблеми, 2) співпраця та 3) комунікація. Переважна більшість (84%) респондентів також вважають, що їхні організації можуть скористатися можливостями використання штучного інтелекту.
«Хоча немає єдиної думки щодо повернення в офіс, і співробітники, і менеджери поділяють спільне прагнення до розширених і простих зв’язків на робочому місці, незалежно від того, чи відбувається співпраця особисто, віддалено або гібридно, — зазначив генеральний директор Appspace Тоні ДіБенедетто (Tony DiBenedetto). «Організації можуть скористатися цим моментом, щоб забезпечити найкращий досвід роботи за допомогою технології, орієнтованої на споживача, що відображає легкість, яку працівники очікують і до якої вони звикли у своєму особистому житті».
Сталий розвиток виходить на перший план
Екологічні, соціальні та корпоративні ініціативи (ESG) набувають все більшого значення для багатьох співробітників. 72% респондентів зазначили, що ESG-стратегія компанії є для них дуже важливою або певною мірою важливою, і лише 8% заявили, що вона для них не має жодного значення. Майже дві третини (65%) респондентів, які працюють в офісі та за гібридною формою зайнятості, згодні з твердженням «Мені не байдуже, як мій офіс споживає енергію».
Коли респонденти мали змогу обрати з кількох ініціатив ESG, які вони хотіли б, щоб їхня організація підтримала, вони відповіли наступним чином:
Зменшити кількість днів, коли потрібно приходити в офіс, за допомогою цифрового робочого хабу (40%)
Автоматично регулювати енергоспоживання — наприклад, вимикати світло в порожніх приміщеннях (38%)
Зменшити корпоративний вуглецевий слід організації (36%)
Надавати розумний контент компанії та повідомлення, які підтримують добробут та інклюзивність співробітників (36%)
Контролювати якість повітря та рівень заповнюваності, щоб забезпечити здорове та безпечне середовище (30%)
Відмовитися від паперу, перейшовши на цифрову/безпаперову рецепцію (24%)
«Співробітники стають все більш обізнаними та стурбованими з приводу екологічних звичок у своїх офісних приміщеннях, — заявив Майк Хікс (Mike Hicks), директор із маркетингу компанії Appspace. «У міру того, як організації формалізують і вдосконалюють свою політику повернення до офісу та гібридної роботи, вони можуть враховувати свої показники ESG за допомогою технологій, які вирішують подвійну задачу — залучення на робочому місці та сталого розвитку — таким чином, щоб забезпечити кращу продуктивність і задоволеність працівників».