Хоча більшість керівників не хочуть визнавати за своїми компаніями якихось проблем, все ж світова економіка потерпає від топ-менеджерів, які звикли працювати в умовах, коли талановиті спеціалісти завжди були в достатку, а попит на робочі місця суттєво перевищував пропозицію.
Згідно з даними дослідження, проведеного консультаційною компанією Hay Group, більше, ніж половина британських лідерів бізнесу сьогодні визнають, що стратегія їхньої боротьби з економічним спадом виявилась хибною, а самі вони були погано підготовані до її наслідків. Опитування, участь в якому взяло 120 лідерів бізнесу, також виявило катастрофічну нестачу стратегічного планування.
Наприклад, у США, де вісім із десяти топ-менеджерів наївно вірять, що їхні компанії краще підготовані до умов економічного спаду, ніж їхні конкуренти, мало хто впроваджує інші інструменти боротьби зі спадом, окрім скорочення витрат.
Дослідження, проведене Boston Consulting Group, переконливо довело, що більшість компаній не здатні успішно боротися з викликами сьогодення навіть тоді, коли ознаки спаду стають очевидними.
Викликає занепокоєння і те, що більше чверті компаній не проводить взагалі ніяких стратегічних трансформацій у зв'язку зі зміною економічного клімату. При цьому половина респондентів погоджується, що економічна сила новітніх ринків продовжуватиме зростати.
"Планування стратегії повинно розпочатися сьогодні, — стверджує Расел Хобі (Russell Hobby), заступник директора Hay Group. — Миттєві економічні зміни можуть спричинити до того, що саме агресивні стратегії будуть виграшними. Лише компанії з гнучкими та швидкими бізнес-моделями збережуть за собою достатню конкурентоспроможність".