Оскільки в умовах кризи компанії ставлять перед собою мету "банального виживання", то сьогодні більшість із них вже не відчуває жодних сумнівів чи докорів сумління, десятками і сотнями звільняючи своїх співробітників. Втім, менеджерам не варто діяти настільки самовпевнено і з такою легкістю приймати "складні" рішення. Нове дослідження показує, що керівники, які з завеликим ентузіазмом "рубають із плеча" вже через кілька місяців можуть виявити, що їхня компанія опинилася у, м'яко кажучи, більш складній ситуації, ніж її конкуренти, які намагалися зберегти свій персонал.
Дослідження, проведене рекрутинговою компанією Kenexa виявило, що навіть люди, яким вдалося пережити хвилю корпоративних скорочень, працюють вже не з таким оптимізмом і не так ефективно. А рівень їхньої мотивації суттєво падає. Те саме відбувається і з їхньою довірою до компанії та її керівництва.
Лише менше, ніж третина співробітників компаній, у яких відбулися скорочення, продовжують довіряти своєму керівництву та зі впевненістю дивитися у майбутнє. У компаніях, які не переживали скорочень, цей показник досягає 45%.
Опитування також виявило, що найвищі показники скорочень у світі спостерігаються у Бразилії (10% компаній скорочують свій персонал), а найнижчі — у Росії та Японії (4%).
На відміну від попередніх економічних спадів, коли скорочували переважно так званих "синіх комірців" (людей, які працюють на виробництві), сучасна криза характеризується скороченням офісних (29%) та професійних (22%) працівників.
Під найбільший ризик скорочення за даними дослідження потрапили працівники у віковій групі 25-34 роки.
"Після хаосу скорочень, лідерам в першу чергу потрібно задуматися над тим, як повернути впевненість у завтрашньому дні людей, що залишилися", — стверджує Джек Уіллі (Jack Wiley) виконавчий директор Kenexa Research Institute. Абсолютно очевидно, що якщо не працювати над підвищенням мотивації співробітників — тоді при перших же натяках на стабільність економічної ситуації, компанію покинуть навіть ті, хто успішно пережив скорочення. Цього разу — за власним бажанням.
Окрім всього іншого, керівникам компаній потрібно навчитися адекватно оцінювати "вартість скорочень" — ті витрати, які понесе компанія, якщо звільнить того чи іншого співробітника. Часто вартість скорочень виявляється більшою, ніж якби компанія вирішила утримувати працівника на його робочому місці. Але менеджери просто навіть не задумуються про аналіз цих показників.