У сучасний період економічної кризи зовсім не дивно, коли роботодавці, які перебувають під наростаючим тиском, скорочують бюджети на тренінги та навчання для своїх підлеглих. І хоча часто це призводить до скорочення навчання для ключового персоналу, втім, навіть у цій негативній ситуації можна відшукати свої позитивні риси. Адже по суті — це можливість для менеджерів взяти коучінг та наставництво у свої руки.
Дослідження, проведене консалтинговою компанією Bersin & Associates виявило, що за останній рік переважна більшість американських компаній була змушена різко скоротити бюджет на навчання свого персоналу.
Середні інвестиції на навчання одного працівника скоротилися на 11% (з $1202 на працівника у 2007-му році до $1075 у 2008-му). У той же час скоротилися навчальні відділи у компаніях. У минулому році на 1000 студентів припадало в середньому 3,4 тренери, тоді як у 2007-му році цей показник знаходився на рівні 5,1 тренер на 1000 учнів.
Компанії середнього розміру наймають 4,9 тренерів на 1000 студентів, тоді як у 2007-му вони наймали 7 тренерів на 1000.
Проблема полягає в тому, що більшість менеджерів визнають — в період кризи є сенс збільшувати бюджети на навчання, а не навпаки. Дослідження, проведене у листопаді минулого року престижною бізнес-школою Cranfield School of Management виявило, що інвестування у персонал — один із найбільш надійних способів захистити свій капітал, підвищити мотивацію персоналу та зменшити плинність кадрів.
"Сучасний світ бізнесу вимагає від своїх учасників постійної комбінації формального навчання з наголосом на співробітництво та взаємодію, обмін знаннями, участь у соціальних мережах, коучінг, наставництво", — наголошує Джош Берсін (Josh Bersin), президент Bersin & Associates. Адже компанії не можуть просто взяти і припинити навчати свої працівників.
Повною ж несподіванкою стало те, що у 2008-му році окрім формального традиційного навчання, знизилась і кількість інвестицій в електронне навчання. Саме цього, вочевидь, можна було сподіватися найменше.
Компанії також скоротили використання так званих "віртуальних класів", таким чином зменшивши відсоток онлайн-навчання приблизно на чверть у порівнянні з 2007-им роком.
Основною тенденцією експерти вважають перехід навчання на більш неформальний рівень — тобто у стадію соціального нетворкінгу.