Лінійні менеджери навіть найкращих компаній сьогодні постають перед необхідністю скорочувати персонал. При чому, не маючи можливості провести коучінг та надати необхідну їм підтримку, такі менеджери потрапляють під ризик знизити мотивацію свого найціннішого активу — людей; посилити серед уцілілих співробітників відчуття песимізму та приреченості.
Дослідження минулих та сучасних криз, проведених компанією Sirota Survey Intelligence ідентифікувало стан залученості та моралі серед лінійних менеджерів та лідерів як абсолютно критичний фактор до ширшої ефективності, продуктивності та мотивації працівників. Іншими словами, якщо мотивація та "бойовий дух" ваших менеджерів почне падати — врятувати компанію від кризи стане набагато складніше.
"Їхня (тобто менеджерів) «опорна» роль потребує постійного моніторингу, а особливо — у складні часи", — відзначає президент Sirota Дуглас Кляйн (Douglas Klein). Адже, коли рівень мотивації менеджерів починає скорочуватися — їхні підлеглі втрачають мотивацію втричі швидше. При цьому ймовірність, що вони захочуть залишитися на своїх робочих місцях (навіть якщо ситуація в компанії владнається) скорочується на 12%.
Так само, коли менеджери потрапляють під стрес — їхні підлеглі на 7% менше відчувають, що їх цінують і на 6% менше відчувають визнання. Позитивне ставлення до роботи падає з 67% до 44%. Разом із тим скорочується прагнення до інновацій, командної роботи, розвитку, тощо.
"Вже сьогодні ми можемо спостерігати ознаки падіння моралі працівників, — додає Кляйн. — Наприклад, впевненість працівників у майбутньому своїх компаній доволі суттєво скоротилося з початку 2008-го року".
Додатковою проблемою стає утруднення мотивації працівників. Адже ви більше не можете підняти їм зарплатню за хорошу роботу, не можете допомогти відчути себе потрібними та корисними.
"Більшість працівників хочуть знати, що трапиться з ними у випадку, якщо скорочення не обійде їх стороною. Втім, секретність, яка панує навколо цих питань, дуже негативно впливає на мотивацію (а значить — і результативність) співробітників, навіть якщо насправді їх ніхто не збирається скорочувати. В такому випадку менеджерам потрібно донести до підлеглих думку, що в такій ситуації абсолютно нормально відчувати злість та непевність — інакше працівники можуть перетворити ці відчуття у непродуктивну поведінку", — говорить Кляйн.
І хоча абсолютно логічним є той факт, що навантаження на працівників, які переживуть кризу, зросте багатократно — менеджерам потрібно докладати успіх зусиль, щоб мінімалізувати цей тиск на вцілілих підлеглих.