Хто сьогодні не користується можливостями електронної пошти. Цей комунікаційний інструмент докорінно змінив підходи до організації робочого процесу, але зрештою потонув у лавині спаму. Він уможливив цілодобове спілкування між колегами, незалежно від того, коли і де вони знаходяться. І, в той же час, він призвів до того, що люди по суті не розмовляють, навіть якщо їх розділяє всього два столи.
Останні дослідження показують, що менеджерам, які надто активно використовують технології Web 2.0 (подкасти, вікі, соціальні мережі і т. п.) для здійснення внутрішньої комунікації зі своїми співробітниками, потрібно задати собі запитання: чи справді ці технології сприяють передачі знань та порозумінню, чи по суті вони йдуть туди, куди вже прийшла електронна пошта — це всього лише ще один спосіб уникнути безпосереднього контакту та реального спілкування?
Консалтингова компанія Watson Wyatt виявила, що сьогодні все більша та більша кількість компаній займається впровадженням різноманітних технологій для внутрішньої комунікації. Опитування 181 великих роботодавців виявило, що приблизно чверть із них сьогодні фокусується на освоєнні соціальних мереж і приблизно п'ята частина віддає перевагу подкастам чи інтранету компанії.
Приблизно така сама частина приділяє час блогінгу про свої заняття, тоді як 15% використовують wiki для того, щоб розсилати внутрішні повідомлення.
Та чи справді вся ця онлайн-діяльність сприяє покращенню управління, чи виконує роль ще одного модерного інструменту, який лише перешкоджає розмові між колегами?
За даними опитування Watson Wyatt, переважну більшість менеджерів повністю задовольняє новий спосіб комунікації. Таким чином вони відчувають себе більш "сучасними", і не витрачають часу на те, щоб "відриватися" від робочого місця.
Три з п'яти управлінців дуже задоволені використанням технології подкастингу, половина вважає позитивним використання соціальних мереж, а двоє з п'яти повністю задоволені своїми блогами чи wiki-інструментами.
Сильним аргументом на користь технологій Web 2.0 є і те, що вони дуже імпонують молодшим співробітникам (так званому поколінню "Y"). А якщо більшість працівників користуються подібними технологіями, то чому б менеджерам не перейняти у них передові підходи.
Проте, хоч перехід до технологій Web 2.0 на робочому місці видається абсолютно логічним, потрібно підходити до цієї тенденції з розумінням того, як це впливатиме на корпоративну культуру. І, звісно ж, ніколи не забувати про "живе" спілкування.