Працівники, які залишаються у вашій компанії,
можуть бути не тими, кого вам хочеться зберегти
Сьогодні конкурентна перевага все більше те більше починає залежати від знань, креативності та інноваційного потенціалу, який ви або утримуєте у своїх стінах, або ж просто втрачаєте під час безглуздих і часто неефективних скорочень.
Дослідження, проведене компанією The Conference Board, показало, що організаціям слід приділяти більше уваги залученню та утриманню інноваційних талантів. Основна складність для менеджерів при цьому полягає в тому, що протягом наступних 8-12 місяців їм доведеться поєднувати подальше скорочення витрат із підтримкою ключових посад у компанії.
"Здатність зберегти за собою конкурентну перевагу вимагатиме від компаній вміння утримувати та розвивати найталановитіших працівників у межах компанії, а також створювати середовище, яке буде спонукати до розвитку нових ідей, продуктів і процесів", — розповідає Барт Ван Арк (Bart van Ark), провідний економіст компанії The Conference Board, а також один зі співавторів дослідження.
Іншим викликом для менеджерів є те, що саме найбільш кваліфіковані, креативні та інноваційні працівники зазвичай покидають компанію під час рецесії. Вони ніколи не будуть "вдовольнятися малим", якщо хоч щось у компанії перестане їх влаштовувати.
Дослідження показало, що найвищого рівня мотивації працівники здатні досягнути лише у випадку, якщо їхнє керівництво чітко вказує на цілі та причини необхідності забезпечення високої результативності, що, в свою чергу, дає працівникам відчуття "ясності" та контролю над своїми завданнями.
При цьому, якщо менеджери не будуть докладати всіх зусиль для створення відповідного клімату у компанії, вони ризикують посприяти утриманню на робочих місцях тих людей, яким просто "начхати" на компанію і тому вони не переймаються якимись там цілями, візією і т. п.
Для менеджерів це означає, що ті з них, хто не навчиться допомагати своїм підлеглим досягати цілей і ефективно виконувати свої завдання, ризикують втратити найбільш талановитих та енергійних людей. І хоча деякі керівники можуть піддатися спокусі завантажити найталановитіших людей найбільшою кількістю роботи — все ж такий підхід може "боляче вдарити" по компанії у довгостроковому періоді.
Аспекти, які сьогодні впливають на створення конкурентної переваги, тобто — ідеї, знання, навички, якість персоналу і таланти — є набагато більш мобільними і їх важче оцінити, ніж у минулому, наголосили експерти The Conference Board.