Стереотип про те, що молоді люди частіше проявляють оптимізм, ніж старші, схоже, сформувався ще багато століть тому. Прийнято вважати, що саме молоде покоління проявляє найбільший оптимізм щодо майбутнього. Та чи є хоча б якісь реальні підстави вважати, що молодість корелює з оптимізмом? Саме на це питання намагалися дати відповідь у Kenexa Research Institute (KRI), провівши дослідження впевненості працівників серед молодих (18-29 років) та старших (50 років і більше) працівників. Дослідження проводилося майже протягом року і закінчилося у червні.
Результати з випадковим чином відібраних груп, в яких взяли участь більше 29 000 працівників із 12-ти країн, показали, що у червні 2009-го року в більшості країн молодші співробітники виказували вищий рівень впевненості (на 5-15 відсотків). Втім, у червні 2008-го року в Іспанії та Китаю вищим був рівень впевненості старших співробітників.
Представник KRI Джефрі Сальтцман (Jeffrey Saltzman) пояснює: "До початку економічної кризи китайські працівники 50-річного віку або старші виказували доволі високий рівень впевненості, оскільки сам Китай зростав на 9%, а в останні роки — 13% щороку. А це означало, що протягом всього свого життя такі працівники відчували зростання і фактично не стикалися із кризами. Історична впевненість, що зростання продовжуватиметься вічно, була зруйнована кризою, і рівень впевненості таких працівників відразу суттєво знизився".
Найбільший розрив між рівнями впевненості молодих та старших співробітників спостерігається у Великобританії (14%), Японії (11%), Китаю та Німеччині (10%). Найменша різниця — всього 3% — у Канаді та Індії.
"Дослідження також звернуло увагу на те, що наймолодші працівники, які знаходяться у компанії найменшу кількість часу, схильні проявляти найвищий рівень оптимізму. Втім, рівень оптимізму зазвичай "приходить в норму" після двох років їхньої роботи у компанії. Ті рідкі компанії, яким вдається протягом довгого часу тримати оптимізм своїх співробітників на найвищому рівні зазвичай вдається перевершити своїх конкурентів та досягнути видатних результатів на ринку", — додає Сальтцман.