За результатами останнього дослідження, проведеного Department of Homeland Security у США, найкращий спосіб підвищити результативність персоналу та організації в цілому — це покращити комунікацію між різними рівнями працівників у компанії.
Дослідження зосередилося на зв'язку між лідерською комунікацією та результативністю працівників. Респондентам пропонувалося оцінити ефективність комунікації у їхніх компаніях відповідно до дорожньої метафори: червоний, жовтий та зелений кольори.
Більшість респондентів обрали жовтий колір як метафору комунікації з керівництвом компанії. Працівники у "жовтій зоні" ідентифікувалися як ті, хто відчувають певні проблеми комунікації та відсутність відчуття напрямку. У них з'являлося загальне відчуття, що компанія кудись рухається, але куди — цього ніхто не знає. А це, в свою чергу, призводило до доволі посередньої результативності.
Такі респонденти відзначали, що складається враження, що люди, які стоять на чолі компанії, приймають радше спонтанні рішення, ніж глибоко і досконало вивіряють стратегію і рухаються відповідно до неї. Якщо ж керівникам вдавалося підняти рівень комунікації — це сприяло підвищенню організаційної результативності.
Дослідження також виявило різницю у сприйнятті лідерів "польовими" працівниками та тими людьми, які працюють у головному офісі. Аналіз показав, що "польові" працівники вважають рівень комунікацій куди нижчим, ніж ті, хто працює в офісі, а отже — знаходиться ближче до керівництва.
"Польовим" працівникам важко повірити в те, що їх чують; вони взагалі часто сумніваються, що топ-менеджмент компанії звертає хоча б якусь увагу на їхні думки.
Але, як би там не було, менеджменту потрібно серйозно поставитися до результатів цього дослідження і задуматися про те, наскільки ефективною є комунікація у їхніх компаніях. А також, чи не виникає у рядових працівників відчуття, що керівництво їх не помічає.