Авторитетний журнал Fortune назвав виконавчого директора Apple, Inc. Стіва Джобса (Steve Jobs) "CEO десятиріччя". Творець одного із провідних лідерів комп'ютерної індустрії сучасності, мільярдер, новатор і людина-легенда перевернув устояні догми. Під керівництвом Джобса компанія Apple зуміла змінити уявлення людей про можливості IT-технологій, а за останні 10 років радикально змінити три ринки: музичну і кіноіндустрію, а також виробництво мобільних телефонів.
Минуле десятиріччя в бізнесі належить Джобсу, — пише Fortune, яки вже називав Джобса найвпливовішим підприємцем в 2007-му році. Проста роздруківка його досягнень є достатнім поясненням того, чому саме він став "CEO десятиріччя ", — відзначає журнал.
Ще рік тому здавалося ймовірним, що огляд його досягнень може стати прощальним. Але Джобс після операції з пересадки печінки знову повернувся до управління 34-тисячною командою Apple., а компанія встановила черговий рекорд. Продажі Apple ростуть незважаючи на кризу: після виходу в жовтні квартальної фінансової звітності акції компанії підвищилися до рекордних $205,04.
"Десятиріччя" Стіва фактично почалося в 1997-му році, коли він після перерви повернувся до керівництва заснованої їм разом зі Стівом Возняком (Steve Wozniak) компанії. Наприкінці 1970-х співзасновники створили один із перших комерційно успішних персональних комп'ютерів, який ліг в основу успіху Apple. Перше IPO компанії в 1980-му році зробило Джобса мультимільйонером. Але 1985-го року він пішов із компанії, втративши владу в боротьбі з Радою директорів.
У 1986-му році Джобс купив у Джорджа Лукаса The Graphics Group (пізніше перейменовану в Pixar), яка випустила такі знакові фільми, як "Історія іграшок" і "Корпорація монстрів". У 2006-му році Джобс продав Pixar студії Walt Disney, залишившись у раді директорів Disney.
В Apple Джобс повернувся в 1997-му році на посаду тимчасового виконавчого директора (слово тимчасовий зникло з назви посади лише в 2000-му році). Під керівництвом Джобса Apple істотно зміцнила свої позиції на ринку персональних комп'ютерів, а починаючи з 2001-го року, коли був запущений новий плеєр iPod, компанія почала освоювати й інші ринки.
Як відзначає журнал, звання кращого CEO Джобс удостоївся не тільки за виняткову роль у перетворенні Apple в одну з лідируючих світових IT-компаній, але й за його вплив на розвиток бізнесу в цілому. Fortune відзначає той домінуючий вплив, який він здійснив на 4 галузі. Стіву Джобсу вдалося кардинально змінити уявлення людей про можливості IT-технологій, а за останні 10 років впровадити ряд концептуальних ідей у музичній галузі, сфері телекомунікацій і кіноіндустрії.
Здатність впливати на розвиток будь-якої галузі є досягненням, що є визначальним для кар'єри топ-менеджера; а на чотири галузі — це нечувано, — пише Fortune, порівнюючи заслуги Стіва Джобса з успіхами таких піонерів бізнесу, як Генрі Форд (Henry Ford), який стоїть у джерел американського автомобілебудування, засновником Pan American Хуаном Тріппом (Juan Trippe), який ставив своєю головною метою організацію масових повітряних перевезень, і Конрадом Хілтоном (Conrad Hilton), який інтернаціоналізував американський стандарт гостинності. У всіх цих випадках, а також ряді інших аналогічних, підприємці працювали на ринку, який не був поділений. Галузі, на які Джобс звернув свою увагу й перевернув стан справ у них із ніг на голову, вже успішно існували й раніше, — підкреслює видання.
Експерти виділяють нестандартний вплив Стіва Джобса на все, чого він торкається, і визнають його найбільшим бізнесменом-новатором. Споживачі, які ніколи не заглядали в річний звіт або навіть не тримали в руках журнал про бізнес, багато чули про дизайн продуктів компанії, роздрібні магазини і концепції Apple, втілені в девізі "Думай інакше" ("Think different").
Він — із числа рідких бізнесменів, які визнані світовою знаменитістю, незважаючи на те, що особливою публічністю не вирізняються. Часто відзначається, що Джобс тиран, трудоголік і перфекціоніст. Його примхи й схильності широко відомі й щосили пародіюються. Гроші — це не головна мотивація Джобса, говорить його друг глава Oracle Ларрі Еллісон (Larry Ellison). У той же час у нього добре виходить оперувати операційними й ринковими показниками. Якщо в 2000-му році вартість Apple становила близько $5 млрд. (до запуску нових цифрових продуктів), то сьогодні оцінюється у майже $170 млрд.