Рівень впевненості бізнесу знову почав відновлюватися після стрімкого падіння у 2008-му році. І багато експертів стверджують, що завдячувати цьому ми повинні скоординованим діям влади, спрямованим на стабілізацію фінансової системи.
За даними дослідження "Rethinking and Reshaping the business environment: Government and the Global CEO", проведеного компанією Pricewaterhouse Coopers, велика кількість генеральних директорів змінили свою думку щодо успішної координації ризиків спільно з державною владою. Сьогодні до цього аспекту ставиться позитивно 57% респондентів, порівняно з 46% у минулому році. І майже половина генеральних директорів (49%) вважає, що владна координація допомагає стабілізувати економічну ситуацію під час кризи.
Втім невпевненість серед генеральних директорів щодо доцільності довгострокового впливу бізнесу на формування бізнес-середовища залишається доволі високою. А оскільки влада продовжує відігравати все більшу роль в бізнесі — керівники компаній побоюються серйозних негативних наслідків. Найбільше їх цікавлять питання: Яким чином повернути ситуацію до попереднього стану, коли настануть стабільні часи? і Чи не вирішила влада спробувати змінити "правила гри" назавжди?
Безперечно, взаємодія між державною владою та бізнесом зовсім не проста справа. Цьогорічне дослідження підкреслює потребу для влади сфокусуватися на створенні цінності у різних ролях:
один із семи респондентів наголосив, що влада впливає на його бізнес. Таким чином можна стверджувати, що влада стає частиною бізнес-ландшафту та перетворюється на стратегічного гравця, на рівні з власником, клієнтами, конкурентами і т. п.;
сьогодні виникає потреба пошуку "стратегії відходу" від урядових стимулюючих пакетів та інших проявів залежності бізнесу від влади;
спостерігається зростання кількості респондентів (до 60%), які говорять про занадто сильний вплив регулювання на бізнес. Таким чином, як ніколи необхідний діалог між владою та бізнесом для досягнення ефективних і більш правильних рішень.
"Влада повинна діяти, як інтелігентний інвестор, віддаючи перевагу стратегічним рішенням, які будуть ефективними в довгостроковому розрізі", — наголошує Ян Старессон (Jan Sturesson), один з учасників дослідження.