Для довгострокових змін компаніям краще вирощувати
генерального директора, а не наймати ззовні
Коли компанія перебуває в пошуках нового генерального директора, чия мета — впровадити стратегічні зміни — краще шукати його серед наявних співробітників компанії, а не наймати ззовні. Саме таким виявився результат дослідження Rice University's Jones Graduate School of Business.
Дослідження аналізувало історію результативності 193 генеральних директорів в індустріальному секторі в період 1993-1998 років. Дослідження показало, що в перші роки роботи керівника різниці між "внутрішніми" генеральними директорами та тими, що прийшли ззовні, фактично немає. Втім, вже через кілька років перебування на своїй посаді генеральні директори, які виросли всередині компанії, суттєво перевершують своїх "зовнішніх" колег.
"Щойно призначені на посаду генеральні директори (без різниці, чи прийшли вони ззовні чи зсередини компанії) здійснюють певні зміни. І результат цих змін може стати помітним тільки через багато років, — стверджує Антея Жанг (Anthea Zhang), одна зі співавторів дослідження. — Саме тому різницю між "внутрішніми" та "зовнішніми" генеральнии директорами практично неможливо побачити зразу".
Проте, вже через три роки стає очевидним, що генеральні директори, які були вирощені в компанії і пройшли через всі ступені становлення, показують кращі результати. "Що ж стосується стратегічних змін — найняті зі сторони генеральні директори частіше вдаються до короткострокових виправлень, таких як скорочення витрат чи згортання інвестицій, які не дають миттєвої віддачі. Генеральні директори, які прийшли зсередини, зазвичай більш глибоко знайомі з коренями компанії і частіше здатні стати ініціаторами стратегічних змін, спрямованих на довгострокову конкурентну перевагу", — додає Жанг.